sakura

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Malin - 7 december 2012 21:46

Idag blev det en ridtur med Sakura i snön och det började verkligen ÖSA ner med snö när jag skulle till och sadlamin tjej. Men det gör absolut ingenting eftersom det bara är mysigt med snö =D


Vi red upp i skogen för att jag hade tänkt att köra lite dressyr vid rondellen men givetvis så var dom ute och fixade skidspår över grusvägarna mot Lönnemossa samt rondellen då. Så det fick bli en ridtur ut bort mot Lönnemossa och jobbade henne där lite sidvärtes samt travtempon, ökning osv. Gick ruskigt bra förutom att se framåt helt bra. Men det gick ändå!


Hon skötte sig riktigt bra faktiskt och gick väldigt fint vid vissa tillfällen, gick nog lite bättre på vägen hem (vände efter ett tag). Så jag är riktigt nöjd över tjejen idag.
Hon blev såklart blöt/svettig? Så hon fick faktiskt täcke på sig i natt och vet ni vad, hon kan fan ha mammas täcke nu. Passande eftersom Sakura bara har sitt färgade täcke som är lite tjockare än vad jag vill ha egentligen!


Jag hann inte rida Pillan i och med att det inte blev dressyrträning vilket var jävligt synd. Men imorgon ska hon få komma ut och jobba lite iaf. Får se vart jag rider men det blir nog ev runt långtäkt för det är väl enklaste vägen nu som inte är för lång.

Men vi får se :)


--------------

Vid sidan om stallet så åkte älskling iväg till stugan idag tillsammans med Roy, tyckte han kunde stanna hemma i och med att det alltid bara är dom två som åker dit och vad gör dom? Jo dom dricker och dricker och gör inte direkt någon nytta :p Speciellt inte på vintern iaf eftersom det inte finns ved att tex hugga osv. Hahaha

Dom har tydligen inte ens en skooter att åka med så jag vette fan. Men men!


Idag löste det sig med allt inför Örebro resan över jul så jag är SÅ jävla glad nu! Helt underbart!

Malin kommer ta stallet plus rida Pillan och Sakura 22:a och 23:e och sen kommer Sarah att fixa 24 och 25, men jag tror hon bara kommer fixa stallet eftersom hon har sin kuse att rida.


Så jag åker den 21a och sen åker jag hem den 26:e och då följer även Michelle med mig till Falun, gud så underbart!

Så vi ska ut och rida, kanske tolka? Ja vi får se, jag hoppas vi hinner med och göra en massa tillsammans. Det dryga då är bara att älskling jobbar medans jag är ledig så jag vet inte om Michelle får sova här men det märks.


JAG LÄNGTAR MASSOR!!


Sedan så hämtade jag ut mitt paket idag med mina handskar och ridstövlar (från hööks). Handskarna var helt underbara! Men stövlarna var såklart för små, aldrig hänt. Det är som sagt stl 38 ändå och vanligtvis har jag stl 37. Så att jag lär ha 39 i dessa verkar helt sjukt :o

Men det är bara att hoppas att det finns i stl 39 sen när dom får tillbaka paketet.


Jag köpte även ett nytt träns åt Michelle samt tyglar. Hon fick välja ut tränset själv och det är SÅ snyggt!

Jag vill fan ha ett sådant med, haha


Ska ta med och prova det imorgon, men absolut inte använda det!
Det ska Michelle få göra själv när hon fått Pillan hem till sig.


Nej, nu lär jag faktiskt avsluta här eftersom jag ska upp och jobba imorgon.

EN lördag fick jag iaf, hade gärna velat jobba nästa helg också men nej nej det var så mycket jobb som ville jobba så då fick jag bara en lördag. Haha..


Nu fick ni lite att läsa iaf ;)

Får se vad som händer imorgon. Hade tänkt att försöka tömköra Miraz lite så vi får se hur det går!


Godnatt!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards