sakura

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Malin - 8 december 2012 18:41

Jobbet idag gick sjukt bra, men det blev bara 5 timmars arbete typ :( Så det var inte så mycket pengar längre vilket var det som lockade mest. Haha 

Annars hade jag nog sovit ut lite mer denna lördagen. Men det får jag nästa lördag eftersom jag iaf inte får jobba då ;)


Åkte till stallet kvart över ett och Sanne följde med mig upp för att ha in en bal med hö till hästarna, nu hade dom dock ganska mycket kvar men tror inte det var tillräckligt för att klara sig tills imorgon eftermiddag. Men man vet aldrig. Denna balen var en blötare variant igen så vi får väl se om dom blir lite lösa igen eller om dom kanske blivit hyfsat vana? Det märks väl helt enkelt!


Tog in och fixade Pillan, gjorde henne riktigt fin vilket hon uppskattade! Sedan provade jag tränset som jag köpt till Michelle och det var tamefan förlitet. Sista hålet och bettet skulle iaf sitta för långt upp i munnen så det var verkligen supertrist. Så jag ska lämna in paketet imorgon och sen får man hoppas att det går fort tillbaka helt enkelt. 


Vi stack iaf ut på en ridtur ensamma, Sanne skulle ev ha följt med med det blev inte så iaf.

Red iaf runt Lennart kan man väl säga i stort sätt :p Bort mot Hosjöholmen och upp vid Lennart så Pillan fick klättra lite.. Tyckte hon var jobbigt men det är små backar och det är bara bra!


Sen in i skogen den vägen så att man kommer ut ovanför oss :) Helt perfekt tur och jag fick henne och tänka framåt ett antal ggr, blev väldigt fin men nog fan är hon hård i munne och inte alls som förut. Men hon har absolut ingenting emot att få jobba och göra rätt för sig!

Lite skänkelvikningar i skritt och trav också vilket satt fint! Lite ställningar - höger/vänster och en MASSA skritt =D 

Så himla kul att få rida henne igen, jag har saknat henne massor känner jag. 

Trodde liksom hon och jag var ett avslutat kapitel typ men hon är lika go och snäll som förut, lite surigare dock men det får man väl ta - hon börjar bli tant ;) HAHA


Nejdå, hon har blivit så efter oseriöst folk som inte behandlat henne rätt helt enkelt!

Nej men ridturen var lyckad och hon nöjd!


Efter henne så fixade jag vattnet, inte mycket att fixa faktiskt men tömma is och fylla 3 hinkar!

Sedan tog jag en liiiten promenad på vägen med Miraz, går INTE någon längre bit med den vildhästen!


Men måste säga att vi kom någonstans idag, jag gick på en del så hon fick trava lite bredvid mig och hon lyssnade på stanna, backa osv utan problem.

Nackdelen nu är att hon tycker bilar är lite farliga igen :o För att ha vilat så är det inte bara energi på topp utan bilar är lite hemska så pass att man nästan flyger i luften.


Men det gick bra iaf, och nej vi gick inte efter en bilväg bara grusvägen man åker på till stallet :)

På vägen hem ville hon göra lite bakutsparkar vilket jag börjar bli sjukt van vid nu MEN jag vill hålla mig på rätt ställe hela tiden så man inte får sig en kyss av något ben.


Nu lyssna hon väldigt bra på mig när jag sa åt henne, ruska till med grimskaftet och höjer handen och i värsta fall rycker jag till i grimskaftet precis under grimman typ.

Sen fick hon backa efter varje hyss hon gjorde och det började nog gå in på henne att man kanske INTE ska göra så. Men detta med att inte kunna skritta har försvunnit tror jag.... Trav trav trav, bakutsparkar,trav trav trav osv... Några få steg i skritt fick jag och ibland ganska mycket.


Men vi är på G nu känns det som. Men som sagt, vägrar gå längre bitar med henne så länge hon håller på sådär. Och tömkörning väntar jag nog lite med tills hon går framåt utan att sparka bakut!


Sakura blev det bara massa gos med, hon och Miraz busade till lite i hagen så det är skönt och se att dom rör sig igen :) Har dom inte kunnat på länge nu sötnosarna <3


Imorgon blir det ridtur med Sanne och då tar jag nog Sakura :)


Sen kommer älskling hem, ser jag fram emot =D

NU blir det film... 


Bilder från idag <3

   

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards