sakura

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

Michelle och jag...

Av Malin - 28 oktober 2012 00:00

Jag har haft en helt fantastik dag idag tillsammans med min älskade lillasyster Michelle <3<3


Först så åt vi en perfekt frukost med precis allt tror jag, så mysigt!
Sen gjorde vi oss i ordning och drog ner mot stan, stannade till vid kyrkan och fotade lite där. Så himla fint där men det tråkiga är att det satt betydligt mer löv kvar på träden i torsdags men det blev bra i vilket fall.


Sen gick vi och handlade lite goooodis, chips och julmust i massor =D

Riktigt mumsigt!


Sen hem och ta´t det lite lugnt innan vi tog en buss ut till stallet också :)

När vi kom ut så var alla ute, nedanför huset typ. I den delen av hagen alltså = där står dom aldrig när det är lerigt för då håller dom till vid balen eller i stallet. Så det är så skönt att dom kan gå i övriga hagen.

Tyvärr så hann det inte torka upp hagen innan kylan slog till vilket reduserar i att när dom går igenom dessa knöliga hårda ställen med vatten under så åker dom igen osv, så överallt går dom inte helst tror jag.


När jag kom in i stallet så såg jag att dom inte satt hovarna där sen jag öppnade upp innan jag gick därifrån igår, så dom har antagligen sovit ute sötnosarna :) Dom tycker nog det är riktigt skönt som sagt!


Vi gick ut och hälsade på flickorna i hagen och Michelle fotade lite, jag gick och fixade vattnet medans sen plockade jag in Miraz först och storborstade hela henne, jösses vad leran satt hårt om hennes ben och så. Men jag tror jag fick bort allt trots en inte så glad Miraz :( Men jag kände att det faktiskt var ett måste att få bort allt nu!


Sen sadlade jag henne och vi gick ut i skogen, vi tog samma väg som vi tömkört tidigare på och även där jag red Sakura första gångerna då det är en perfekt vända faktiskt!

Men vi gick till en början eftersom det är en liten backe i början. Väl uppe på berget så hoppade jag upp och Michelle höll i ett grimskaft ifall att liksom.


Sen började vi gå och nu kände det som att poletten trillat ner lite, alltså hon gick på i full fart direkt osv, dom två ggr innan så har hon ju gått lite skeptiskt i början kanske inte direkt förra gången men då gick hon lite sakta istället.


Men iaf så gick det ruskigt jäkla bra, det var lite lyfta ben osv men det fixade hon utan problem fast jag satt där!

Hon är så himla duktig! Jag filmade en liiiiten sväng från ryggen samt tog en bild. Jag blir så stolt över fröken!


Hoppade av innan nedanförsbacken sen, och där fotade vi lite också =D

Även innan jag hoppade upp iof. Hehe


Väl hemma så blev det lite godis och sen fotade vi lite till och sen var det dom andra flickornas tur :)

Storborstade även dom, gick betydligt snabbare eftersom dom iaf står still med benen. Haha


Gjorde rent Pillans muggsår, som kändes betydligt bättre också. Hon brydde sig inte alls att jag var där och borstade och tog bort leran runt såret (inte bra och borsta direkt på såret). Sedan smorde jag in såren osv. Uppskattades tror jag :)

Ingen svullnad över huvudtaget idag heller, känns så himla bra!


Vi tog en liten promenad med dessa två flickor, inte långt men en sväng iaf :)
Jag red lite på Sakura ut, på vägen hem så bytte jag och red på Pillan också.


Dock INTE skönt må jag lova, fick skjuta ifrån mig från hennes rygg för usch, ryggraden kändes rejält.
Så det blir definitivt massa dressyrarbeten samt klättring för hennes del så hon får tillbaka sina ryggmuskler. Såhär tunn över ryggen har hon aldrig varit.

Det roliga är att så tunn som hon kändes när jag väl satt där barbacka så tunn ser hon inte ut för 5 öre!!

Helt ärligt så har hon nog aldrig varit så tunn om ryggraden sen då jag köpte henne.


Men det ändrar vi snart :) Min fina flicka!

Michelle var överlycklig att se och träffa henne också. Himla kul!

Jag hoppas dom får det så bra tillsammans senare.


Sen for vi väl hem när vi var klara med allt!

Jag sa igår att jag skulle motionera alla 3 idag men trodde inte det skulle bli av för något kommer alltid

i vägen eller dyligt. Men det blev av och jag är sjukt nöjd med det!


TACK till Michelle som hjälpt mig att hänga med när jag red Miraz. Känns alltid bra! <3

Älskar dig sis..


Aja, bilder sa vi!

Tror jag tar det i ett eget inlägg faktiskt ;)

Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards