sakura

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Malin - 17 oktober 2012 20:54

Idag har vädret varit som igår, regn och regn och ganska mycket då också :(

Så himla trist för så fort hagen börjar torka upp lite åtminstone då ska regnet komma och förstöra åter igen. Det är väl självklart att dom inte ska slippa leran typ... *grr*


Slutade halv 3 idag så jag drog ut redan med kvart över 3 bussen till stallet, där gjorde jag då iordning Miraz och så tog vi oss en liten tömkörningstur, det blev runt kyrkan.

Vilket gick väldigt bra, hon stannade några ggr och kikade på olika saker. Bland annat en karl med sin hund som gick några meter framför!


Kul att hon äntligen fått dojor fram, tror även hon uppskattade det för hon var mycket mer framåt, travade mer än gärna när jag bad henne. Inga problem alls, sitter kvar lite att man ska gå i gräset men det släppte efter ett tag också. Styrningen funkar bra, men ibland är hon en aningen seg när man ev vill byta sida eller få in henne mot en sida. Men bara och jobba på så sitter det där.


Även idag körde vi med tränset, utan problem =D


Bjuder på en bild och en liten film!

 

Filmen


 

Haha här gick det med farten tydligen :p Tröck på "spara inlägget" innan jag ens var klar!


Fortsättning över till Sakura!


Sarah kom ut när jag stod och mockade så jag frågade om hon hade tänkt och rida och det skulle hon så vi tog en tur tillsammans. Väldigt trevligt!


Ganska spända och livliga till en början men det lugna ner sig, vart faktiskt lite nojig för man vet hur galna dom kan bli :p HAHA

Inte på något dumt sätt utan PIGGA och glada!!


Dom lugna ner sig och vi red runt Långtäkt, travade på bra efter grusvägen bredvid varandra utan problem, till och med på halvlånga tyglar. Krävde inte något speciellt av tösen idag.

Det hann såklart mörka på rejält och vi tog skogsvägen hem och ja, mörkt blev det...


Träffade på en del joggare också i skogen, mycket trevligt ;) Hehe


Otroligt nöjd med ridturen, Tack Sarah!

Kändes skönt att få en ridning gjord denna vecka iaf. Ska väl rida med Sanne på fredag tror jag vi sa? Måste kolla med henne imorgon.

Vet inte hur jag tänkt imorgon helt ärligt... Regnar det så funderar jag på och skita å åka ut (vill gäääääärna sova).. Men är det OK väder så kanske man skulle ta sig en ridtur? Jag vet inte... Hon behöver aktiveras men jag vette fan om jag vill rida med den där axplosiva bruden!


Vi får se....

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards