sakura

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Malin - 21 oktober 2012 17:45

Mm det har varit lite dött här sen senaste uppdateringen i torsdags, har helt glömt bort den, haha


Men kan iaf försöka uppdatera lite, hur det nu ska gå!


I fredags så red jag och Sanne ut, mycket trevlig ridtur!

Vi bestämde oss för att klättra vilket kändes så himla skönt, men jag har fortfarande svårt att stå upp i sadeln så det var mindre kul :p Fick hålla om Sakuras hals emellanåt.


Sista backen, den brantaste så galopperade vi upp för nästan hela, upp tills stenarna började för då fick det bli skritt igen. Himla kul tyckte både vi två benta och 4 benta =D Så det blir nog fler ggr. Skritt och galopp är bra i backarna ;)


Ridturen i sig var bra, dom skötte sig himla bra och var lugna, vi travade på en hel del faktiskt och någon liten galopp blev det också.


I lördags blev det också en ridtur tillsammans med Sanne, denna gång runt Långtäkt, även denna tur himla lyckad och bra. Blev lite klättring även här i dom små backarna. Så kul!

Blev en del trav idag med och just nu jobbar jag henne inte så mycket heller men lite ibland. Mest lös ridning.


Men vi ska ta oss till ett dressyrpass under veckan tänkte jag, känner att det behövs också för nu är det länge sedan tack vare jakten. Spännande och se hur det går!


Idag fick dom alla vila för jag är bakis efter gårdagens 30års fest som var jävligt skojj!!

Tack för den kvällen alla :)


Imorgon däremot ska det arbetas med bägge hästarna är tanken.

Ridning på Sakura tror jag och sen promenad/longering med Miraz. Funderar på att gå bort till små backarna och klättra lite? Vi får se!


Det är måndag och först ska man orka med ett arbetspass också!

Blir en lång dag imorgon tror jag :/



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards