sakura

Alla inlägg den 12 oktober 2012

<3

Av Malin - 12 oktober 2012 20:55

     


Bjuder på varsin bild på mina älskade bäsar som jag älskar väldigt mycket, även om dom inte är perfekta jämt ;)


Update från idag då... Jag gjorde ju upp ett litet schema efter gårdagens skitpass och även dagen innan det.. Så jag tog faktiskt tag i det fast jag var så sjukt jävla trött och död.


Jag tog och fixade vattnet först och mockade sedan sen plockade jag in Miraz och gjorde henne klar (hon låg förövrigt helt dödstrött i höt när jag kom)...

Sen gick vi iväg, alltså hon är sååååååå underbar. Började tömköra direkt från gården igen och UTAN PROBLEM, tömkörde dessutom bort mot Lönnemossa, hon gick på utan problem. Hon såg himla nöjd och glad ut faktiskt.


Väl framme där jag tänkte jobba på volt så började vi, och det gick sjukt bra =D Och vet ni vad, jag satte tömmarna i BETTET idag och inte i grimman. Hon var så himla duktig, dock blev det ibland att hon backa bakåt när jag bromsa henne lite "hårdare" för att hon inte stanna direkt, men det där sitter nog ganska snabbt bara vi gör det ett par ggr till tror jag.

Vi tog faktiskt och provade trava lite också och det gick bra, kanske inte helt varv men framåt! Och för den delen så försökte hon inte heller att käka gräs!


Hon busa till 1 lr två ggr också samt så kom det TVÅ tåg under tiden vi var där men det gick väl hyfsat även om sista tåget (sådant där godståg) skrämde henne lite så hon dansa runt lite granna. 

Så stolt över min bääääääs <3


Näst ut var Sakura!

Hon var sjukt pigg redan när vi lämnade gården, raska och säkra steg gik vi utåt, samma väg som med Miraz.

Väl uppe på plats så fick hon minsann jobba ;)

Det gick väldigt bra, förutom att hon är lite mer häst att arbeta så man hann inte med ibland så det blev några stopp tack vare mig faktiskt :/


Men vi fick till det bra till slut, vi jobbade i alla gångarter, galoppen var lite svår i början, framförallt med inspänningstyglarna så dom plockade jag bort och voila, gick mycket bättre!

Riktigt fin, hade velat ställa henne något mer i höger varv för där sprang hon en aningen snett igen, kan häste någonsin vara rak? Alltså jämn.. Hoppas ni fattar!


Blev lite galopp i backen hemåt också, väldigt mjuk och kort galopp. Jag behövde inte anstränga mig för att springa efter där inte. Hon har blivit väldigt duktig på kommandona tycker jag!

Ibland tar hon inte galopp direkt vid kommandot men oftast så!! =D


Nu sitter jag hemma, helt död... Ska se någon film eller serieavsnitt, får se vad bara ;)

Godnatt alla!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards