sakura

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Malin - 24 oktober 2012 21:15

Nu har andra åkturen blivit av, på Miraz!
Den gick väldigt bra och jag är supernöjd!

Har dock inte gjort något med henne sen i torsdags när jag hade första åkturen så redan på gången var hon väldigt pigg och glad och ville ut NU vilket aldrig händer.
Hon står ju annars och sover när man pysslar med den där grisen, men inte idag. Hon stod och skrapa och så fort jag försvann så dansa hon omkring på gången och varje gång hon hörde min röst så lugna hon ner sig.

Jag började att gå med henne för att sedan hoppa upp och precis när jag hoppat upp och vi gick 2m typ då kom det en bil (grannarna). Men det gick bra. 
Vi skrittade en bit på vägen och givetvis fick vi vara med om precis allt idag tror jag 

Först mötte vi två hästar (två hon aldrig ens sett), det gick bra men jag trodde nästan hon skulle börja med något skutt men ikke då.
Red vidare någon meter och vips så kommer det en joggare bakom oss vilket hon tog lugnt också.

Sen var det tåg, och en till joggare!
Precis innan en brant backe (där ja tänkte hoppa av) så fick hon någe busryck och rumpan for upp lite men tror inte hon var berädd på att det inte är lika lätt med någon på så det blev inte mycket till 
MEN jag satt kvar där ett tag till och berömde henne när hon stod lugnt och fint och då hoppade jag av, ville inte fortsätta framåt eftersom det gå blev upp för backen.

Så jag misstänker att jag säkert kommer få känna på rodeo här någon gång.. Hjälp!!! Men när hon busat till från marken har man liksom bara fått ta tag i ledrepet och sagt "Nej Miraz" så har hon lugnat sig, men jag vette skjutton om det kommer funka med en klump på ryggen.. 

Så detta ska bli spännande!
Kan iof vara mycket att hon var pigg och blev bussugen och inte mer för test för hon gick på utan problem med mig på.

Lite mer aktivitet innan man ska åka lite kanske? 


Hur som helst så orkar dom inte riktigt göra sådana rejäla bockningar osv i början för dom har helt enkelt inte den styrkan, men vem vet? hahaha
Jag gissar dock på att hon var sjukt pigg och en aningen busig. Hon har ju börjat låta på ett litet kul sätt inför bustajm ;) haha

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards