sakura

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Malin - 10 oktober 2012 21:06

Minst sagt!


Sett fram emot hela dagen att longera Miraz en sväng, med sadel på. Men jag var en aningen irrterad när jag kom ut till stallet men trodde det skulle släppa en aningen när jag väl började pyssla med bebisen. Till viss del gjorde det också det men inte helt.


Sen började vi gå iväg och tänkte det att man kan väl prova att vara i lilla beteshagen istället för att gå bort till lilla grusplan. Så jag började där vilket absolut inte gick, hon skulle bara käka.


Så då gick vi därifrån och bort till grusplan, där det började riktigt bra men såg sen att hon börja ömma lite så då tänkte jag att fan testar väl på gräs igen och BULLSHIT, skulle inte gjort det för fan vad dåligt det gick :(

Miraz har så sjukt mycket laddning i sig = Pigg som satan och vet inte alls vart hon ska göra av energin riktigt så till slut explodera hon kan jag lova :p


Det var stegringar, och hopp upp i luften på bakbenen och sedan någon bockning men slutade när jag sa till henne, och hela tiden hörde man hennes busrop "uhuh", ok inte för att ni fattar riktigt hur det där låter men ja... 

Försökte lite till men det var fan omöjligt, sen tappade jag såklart spöt *grr*


Så jag gick hemåt och tänkte att jag kan ta lite galopp i backen, gick bra tills hon blev lite skrämd för då var det full fart som gällde och tur man hade långrep för annars hade jag tappat henne.

Märks att hon blir överlycklig när hon får galoppera.


Jag jobbar ju henne enbart i skritt, sista två tömkörningarna har vi tagit in mer trav, thats it liksom... Ojoj


Så nu har jag bestämt att vi ska longera med töm, hjälpa till att få framdrivandet och styrningen (ville inåt mot mig ibland). Sen får man se helt enkelt.


Jag och Sanne ska börja tömköra tillsammans också, hon Bamse och jag Miraz så då kanske det blir av regelbundet också istället för en dag där och en dag om 2v...

Vi har sagt 1gång/veckan till och börja med. Sedan när Sanne börjar köra honom så får Miraz hänga med på släp iaf :)


Sakura fick bara sin kära kraft, hon pratade med mig när jag ropade in henne för maten, sötnos :)

Imorgon ska jag väl göra något med henne också kanske. Dressyr? Hm, jag vet ej...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards