sakura

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Malin - 3 oktober 2012 21:33

Ja man kan uttrycka sig så också ;)


Fick sluta lite tidigare idag, en timma så jag var ute i stallet redan vid kvart i 4 =D
Pillan och Miraz stod inne tillsammans medans matvraket Sakura stod ute och käkade. Haha, ovanligt? Nej!


Stängde in dom i boxarna och så gjorde jag ren gången, hämtade vatten och sen kom älskade bäsen in. Bakbenen var lite mer svullna idag faktiskt men det var typ helt borta efter ridturen igen :) Så det är motion och rengörning som gäller nu fram tills det försvinner eller kylan kommer. Bara att gnugga på!


Idag fick jag äntligen prova nya tränset och nya sadeln =D wiiie, tror faktiskt den ligger jävligt bra på henne. Det kändes riktigt bra och den låg dessutom stilla.

Sanne sa också att den ligger som den ska och att det såg bra ut så nu ska jag rida lite mer i den sen får vi se hur det känns. Sadlar formar sig ju lite mer efter användning, specielt nya stalar som kan vara lite stela.


Fick låna upp två gjordar också, en i stl 120 och en i stl 130, 120 provade jag aldrig för jag misstänkte att den skulle bli för liten och nog hade jag rätt där ;)
130cm passade bra, gick och spänna precis om man hade den på 2:a hålet på ena sidan. Sen töjdes den ut lite mer såklart så jag kunde spänna till bättre.


Så jag ska beställa en i stl 130cm med andra ord till tösa!
Sanne sa det att det är fan längre än vad hon hade till sin förra å han var ganska stor kan jag lova :p

Är nog ev för att hon har en rund rygg också och inte så takig som man kan säga om vissa. Pillan har lite mer takform på ryggen.


Aja, ska försöka rida ut en sväng imorgon också. Blir inte så långt eftersom jag inte vill rida i skogen nu under älgjakten. Blir nog ner på backa barna typ.



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards