sakura

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Malin - 8 oktober 2012 21:21

Blev en ridtur runt lilla Långtäkt idag tillsammans med Sanne :)
Gick ruskigt bra faktiskt, mötte både last och buss men det gick bra.


Var en tokig och pigg häst även idag, blev en del bockningar och bakutsparkar för våran del i den lilla galopp man tog.. Pigg? Nej absolut inte ;) Sanne bara skrattade och sa det att ojoj det där tyckte hon om. Så med andra ord lär jag ut och galoppera lite med henne snart.


Jag jobbar mycket med skritt och traven nu då jag vill stärka henne riktigt rejält där först. Framförallt så försöker jag med ökad skritt och trav men att hon ska gå kvar i formen vilket inte riktigt finns styrka till ännu men ibland går det så vi är på god väg!


Jobbade lite skänkelvikningar också idag i traven och nu var hon sådär fin och följsam som hon alltid är, rak i kroppen och inte som en banan som det har varit lite nu ett tag.

Nu har vi inte tagit ett riktigt dressyrpass på 2-3v tror jag så det kanske är dax!

Vill så gärna bort och klättra också men det är den där fördömda älgjakten så vi får vänta helt enkelt.


Nåot positivt är att muggen är i princip borta, ingen svullnad eller värme alls. Irriterat såklart eftersom såren är kvar men det har försvunnit i massor också =D Så himla skönt!


Miraz blev det storborstning av och rengörning utav såret hennes som blivit riktigt fint, fin läkning och ingen svullnad. Dock var hon lite varm idag men man kan förstå det faktiskt!

På henne känner jag ingen mugg alls så *peppar, peppar*. Jag ÄLSKAR karledssalvan som jag köper hos Börjes helt ärligt... Tur jag får hem mer snart för min tog slut i förrgår :(


Tog ut Miraz på gården och gick lite med sadeln på, och tog väl och hängde lite osv. Men jag ska försöka få med mig syrran i helgen så hon kanske kan hjälpa mig, funderar ju på och sitta på henne men jag vet inte om jag kanske ska prova och gå några steg med mig hängandes i sadeln först INNAN jag sitter på henne. 

Haha lite nervös :p


Jag vet, hon är helt underbar. Skit lugn och jätte snäll, men tänk om hon tycker det blir läskigt med mig på, det blir ju ett helt annat tryck när man sitter än när man hänger..! Hm ;)



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards