sakura

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Malin - 22 oktober 2012 21:38

Lär nästan uppdatera lite på Örebro sidan också gällande Michelle och stallplaner, jag har sagt att dom ska börja leta runt redan nu efter ett ställe och ställa Pillan sen när hon känner att det är dax.


Så imorgon ska dom och kika på ett som jag hittat på, väldigt trevligt ställe tycker jag där typ allt ingår också för ett bra pris.

Stallägaren har två stall så vi får se om dom ska kika på bägge eller om det bara blir det ena till och börja med.


Jag ser fram emot uppdatering om dessa två ställerna iaf =D


Min lilla snutta ska snart få komma till en av hennes bästa skötare, tror hon kommer må så bra och trivas där tillsammans med henne. Och att dom får måååånga år tillsammans! ;)


Men mycket kan hända på vägen, men det hoppas jag inte såklart!


I december kommer jag försöka rida 1 dressyrpass i veckan på Pillan och sen blir det att komma igång med hoppningen lite lätt så att hon kommer igång helt och hållet.

Blir en massa jäkla klättra för att stärka och bygga upp ryggmuskler och lårbenen ;) haha


Michelle ska få sig en riktigt snygging till brud tills nästa sommar eller när flytten nu blir ner.


Sötnosen Pillan <3

   

Michelle och Pillan <3

 

Av Malin - 22 oktober 2012 21:27

Vad tiden går ;)

Nejdå...


Blev en ganska slö dag, blev ingenting gjort som jag tänkt.

Vi handlade direkt efter jobbet så vi kom hem vid 16 tiden och då ringde jag veterinären direkt och rådfrågade lite över Pillans ben och muggen som går upp och ner hela tiden.


Pratade med henne i 30min så då hann kl bli strax efter halv 5, och då skulle jag käka och byta om så det blev snabba ryck då jag tog 17 bussen ut till stallet.


Väl ute så mockade jag först, var inte så farligt skönt nog.
Sedan fixade jag vattnet, fixade i ordning mat till alla brudar och stängde in dom i stallet medans jag fixade Pillan ben samt tempa henne.


Sedan ut och göra rent alla hinkar och möta upp älskling som hjälpte mig att vända upp en bal i hagen, rulla ut osv gick bra tills jag fasnade i en lervälling som heter duga :o Så han fick komma och hjälpa mig.. Puuh vad den sjönk ner i det må jag lova.


Sen öppna upp stallet och släppa ut grisarna, dom stod dock kvar alla i stallet när vi for så det kanske var läggdags? ;)


Detta med andra ord betyder att ingen häst blev motionerad! Väldigt trist, Pillan hade jag velat hinna ut med för hon är extra viktig att få komma ut och röra på sig, helt i alla gångarter. Det var även veterinären, men nu blev det såhär.


Och såklart glömde jag min jacka ute i stallet också, skitbra :/ Så jag får lov att åka ut imorgon även om jag hade behövt tvätta, tyvärr. MIN jacka hade jag behövt tvätta med för den delen. Men men...


Skit samma...

Väntar på min nya stalljacka, men den verkar inte alls vilja komma :( Brukar ta 1-2dgr sen har jag paketet men nu vette fan vart det tog vägen? haha


Godnatt alla <3

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards