sakura

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Härlig dag :)

Av Malin - 27 maj 2012 12:47

Igår, lördag så åkte jag och David 08.45 ut till Svärdsjö för att hämta upp syrran och hennes man då vi skulle åka ner och överraska mamma i Örebro. Minst sagt, det blev en riktig överraskning och mamma var helt överlycklig <3<3


Hon fick även tidig morsdag blommor utav oss, jättefina!

Det blev grill i massor, bus med barnen och sen efter maten blev det en tripp till Oset ett Naturreservat ganska nära dom där det går långhåriga kossor bland annat men även reservat för många olika fåglar, himla kul och se. Att man inte varit dit tidigare? :)


Solen tog oss flesta, en hel del på mig :p Men det har lagt sig en hel del från igår och jag är inte besvärad utav det. *Puuh*

Efter Oset så blev det fika hemma hos Petra, hade köpt glasstårta samt en vanlig tårta som vi alla gott smaskade i oss :) Mätt som tusan efteråt bara.


Sen var väl kl ganska mycket, halv 7 så vi skulle väl åka hem till Michelle så syrran fick kolla igenom lite där hemma, och mamma skulle skynda sig till Willys för att handla och sen ta bussen hem. Det slutade tyvärr mycket värre :(


Vi får samtal från morsan när vi ska åka att hon ramlat och slagit i näsan rejält, alla blev oroliga och vi satte oss i bilen och åkte dit och Petra cyklade bort. När vi kommer fram står en familj där som tagit sig om mamma och Petra stod och fotade backen (blodet) samt en järnpinne som stack upp ur marken.


Sedan fotade hon även mamma, detta för att vi ska göra en anmälan till byggfirman som byggt husen där och som inte tagit bort denna järnsak. 

Vi alla trodde mor brutit näsan eller iaf fått en spricka då det var en massa blod, hon hade väldigt ont som även blev mer och mer. 


Sanna, Roos och Michelle gick in och handla och tog Petras cykel medans jag, David och Petra tog med mamma upp till akuten.

Där lämnade vi av Petra och mamma och hoppades på det bästa.


Mamma slog i knät rejält också så hon haltade en del, stackars mamma <3


Vi åkte sedan vidare hem till Petra och väntade in Sanna, Roos och Michelle för att sedan åka och lämna av Michelle hemma eftersom hon måste ut med Diva bland annat.


Vi kanske åkte från Örebro vid halv åtta? Så det blev någon timme senare än tänkt för våran del men vi var hemma i Falun vid 21 tiden igen så det gick ändå väldigt bra hem.


Det blev några timmar för mamma och Petra på sjukan och det slutade med 4 stygn på näsan som förövrigt inte var bruten lr något, det var "bara" skinet som spruckit rejält och sedan hade näsan fått sig en smäll.

Grus i händer, näsa och pannan som dom fick ta ur. Knäet och handleden blev röntgade men det visade ingenting så allt gick bra, eller bra och bra. Bättre än det såg ut!


Mamma var hemma efter halv elva på kvällen och hon hade väldigt ont då.

Nu blir det vila för henne och plåster på näsan som dessutom ska sitta i ca en månads tid för att "dra ihop"

det så det blir en snygg läkning.


Men vi ALLA hade en sådan otrolig dag i Örebro med alla älskade <3<3

Både jag och David saknar Örebro så enormt så flytt tillbaka blir det absolut, när får man se :)


TACK alla för en underbar dag, krya på dig mammi <3<3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards