sakura

Alla inlägg den 19 maj 2012

=D

Av Malin - 19 maj 2012 19:08

Jag får skämmas över hur jag kan ha glömt att blogga här inne!

Men nu så, ska minsann fixa till det med en liten uppdatering som säkert blir lång (om jag känner mig rätt) ;)


Syster yster kom i Onsdags så vi började med att köpa käk på donken, DONKEN AMELIA ;)

Sedan blev det att handla, massa gott!


Sen hem och myste ner oss framför en skräckfilm/rysare eller vad den hör till "The women in black", den var väl OK! Äcklig kvinna bara!

Sedan bytte vi till kärleksfilm "The Vow", visste jag skulle fälla någon tår och så blidde det också! Även denna OK film.


På torsdagen så gjorde vi inte mycket faktiskt, tog det lugnt. Kollade på lite serier, tog även hem säsong 1 utav Vampire som vi sedan började kika på.


Sedan blev det stallet vid 17 tiden då, från kanonväder till regn inom kort stund!
Men det sprack upp direkt vi kom till stallet, så det öste bara ner när vi cyklade ut dit. Haha


Tur det, för det kom en till tjej och provade Sakura.
Gick väldigt bra, men tyckte hon var alldeles för hård i handen samt kort i tygeln vilket Sakura visade skarpt emellanåt med att vilja gå hemåt och jobba emot tjejen.


Annars gick allt strålande!


Och igår var det jobb, sov 5 timmar och skulle bli hämtad halv 6 ungefär utav Sanne, YEY... Men dagen gick ok ändå, ganska segt men jag överlevde tack vare goa arbetskamrater!


Sen hem, byta om och ta sig ut till stallet.

Göra Sakura redo för en liten tur till Aspeboda ridbana då Moa och Sakura skulle få rida på banan och hoppa bland annat. Gud så kul!


Allt gick så sjukt bra, och Sakura skötte sig precis som alltid med transporteringen. Går in direkt i släpet utan tvekan!

När vi väl var framme och skulle lasta ur var det inte lika kul :(


Sakura hade världens jäkla köttsår på svansroten väldigt högt upp. Jag kom bak och så lasta vi ur henne. Jag kollade närmare på såret och sedan på VAD som kunde ha orsakat detta och det visade sig vara en jädrans skruv som stuckit ut bak vid lemmen.


Stackars flickan har alltså stått och skrapat i skruven heeeeela vägen dit, såret var riktigt äckligt men tur nog inte helt köttat in i köttet utan mer avskaft men ganska stort. Hon stod och skakade dessutom vilket man kan förstå.


Hon fick komma ut och äta gräs medans jag försökte redan då skölja såret, men det gick inte fullt så bra.


Vi beslöt för att rida iaf, och det gick kanon iaf. Sakura blir så himla pigg och glad för att få komma ut lite på äventyr och hon är så jädrans snäll.


Så några språng blev det iaf. Jätte kul!

Vi ska ut fler ggr, någon gång under veckan med tror jag.


På vägen hem gick det mindre bra, men det förstod nästan jag efter att ha fått så himla ont utav den dumma lemmen där bak.

Hon gick på fullt utan problem tills bakfossingarna skulle på lemmen, då stannade hon och ville inte alls med mer.


Tog LÅNG tid, men på slutet såg man även hur mycket HON ville in i transporten också. Det syntes så väl och till slut bara vandra hon på utan problem igen och dom andra kunde fixa mellanväg och allt medans jag berömde med massa gott i fram.


Ska bli spännande och se om hon godkänner transporten nästa gång vi ska iväg, jag hoppas inte detta sätter några spår. Hon har ALDRIG varit svår att lasta, och då är hon lastad fåtal ggr med väldigt lång tid emellan sig.


Vi får se helt enkelt!


Idag åkte Michelle till Sanna och Roos för att hälsa på. Jag tänkte följa med men skulle ut till stallet och fixa tänkte jag så det fick bli så helt enkelt. :)


Jag cyklade iväg till Volvo bland annat för att hämta ut mitt paket ;) Mycket trevligt fanns i det paketet!

Kanonfint väder hela dagen, inte krav på mycket kläder och det var fasen en evighet sedan kändes det som. 


På vägen hem stannade jag till vid kusin och hälsa på henne.
Slutade med att hon följde med mig till stallet också.


Så Mira och jag drog tråden runt lilla beteshagen och det blev kalasbra!

Lär dock ta hem bilbatteriet och ladda det. För det var inte mycket styrka där inte.


Sen tog vi dit hästarna, Mira fick ta Pillan och jag dom andra två flickorna.
Dom blev riktigt superglada och for runt som idioter. Vilket man kan förstå efter att ha fått stå i en lerig hage i en all evighet nu.

Jag hoppas kunna ha dom på gräs från nästa helg, lär bara stängsla upp stora beteshagen också så att man får till även den.


Det har inte kommit mycket gräs men hoppas det kan växa till sig nu under veckan och nästa, man vill ju gärna inte ha för lågt gräs för då växer det så himla dåligt sen... Bättre det får bli högt och så får dom beta ner det medans det växer upp nytt efter det.


Ja nej, ska ut och plocka tillbaka dom till vinterhagen senare. Dom får gå i gräshagen under några timmar om dagen i några dagar så att dom får vänja in sig lite på det.

Vill inte riskera att få någe fång här inte, vilket som alltid nojas med varje sommar :(


Bilder från idag!

                                           



Och sen bilder från i fredags :)

     



Filmer...


20cm först


45cm


Och sist 60cm


Sen kan ni väl få se lite travarbete!


 
 
 
 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards