sakura

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Malin - 4 maj 2012 21:59

Det blev tömkörning idag faktiskt, av Sakura!


Men det gick absolut inte lika bra som igår, men så är det emellanåt!

Och det var en all avighet sedan som jag tömkört henne två dagar på rad :p


Men hon är alltid lika positiv till det, och det är så himla kul verkligen.

Vi var ut i 30min ungefär, varav att vi jobba på plan en sväng också!


Sen fyllde jag på med vatten och la ut pallarna för höbalarna!
Men jag har inte tänkt till där så speciellt, jag skulle köpa hem rundbal till mig och därför tog jag hem

enbart 4 pallar för det räcker då.


Nu fick vi hem småbalshö för TRE hästar och det blir klurigt, i värsta fall får Sarah försöka få tag i två till pallar.

Men jag tror man kan få till det, men det behövs en del presenning :p

Jag hade tänkt fixa allt detta i helgen, men kom på att man lär ju täcka hela bakre delen med en presenning också (så det inte rinner i efter väggen och blöter ner på det sättet.


Så det bästa är väl att bygga upp med hö på början av kanten på presenningen och sedan dra den uppåt och fram. Sedan får man ha presenning på resterande också såklart. 

Det blir klurigt i och med sådan stor mängd men det försöker vi lösa på något sätt!


Kollade in höbalarna lite idag och jag såg en hyfsat fin bal, sen en massa gula balar... Lär räkna av dom också men det får man göra när man slänger ut dom, vet heller inte hur man ska dela upp dom eftersom man kommer ha dom på samma ställe osv.


Enklast är kanske som Sarah sa, ha fri tillgång även på detta. Men det blir nog lite klurigt med, för hö blir mer sliskigt OM det skulle regna. Hösilage är ju redan lite blött medans hö inte är det och det brukar sluta med att mina lämnar en massa då :/ Miraz äter säkert upp det ;)


Ääh, man får testa sig fram :)

Man kan testa och slänga ut 3-4 balar en eftermiddag när man är där så får man se, nuvarande bal kommer nog ta slut på söndag SENAST måndag. Men dom kommer få käka upp det minsann!


Blääää för att inte ha plats och saker till allt!!


----------------------

Imorgon händer det saker, så himla spännande alltså!


Det kommer en tjej som heter Moa och ska prova Sakura då, hon kommer med sin mamma såklart.

Tjejen är "bara" 13år MEN har en hel del unghästvana och ridit en del unghästar osv. Samt hoppat en massa varav 90cm som högst.


Hon älskar hoppning och är inte alls rädd av sig, är bestämd och har tålamod. 

Och det är väl huvudsaken måste jag erkänna när det gäller min brud.


Men jag vill gärna ha en äldre person, men som tjejen sa. Hennes mamma följer gärna med ut till stallet om det är så, så att hon inte blir ensam.


Men måste få erkänna en sak, jag vet inte om jag vill ha hjälp med Sakura iaf MEN jag måste på något vis. JAG vågar inte hoppa och Sakura visar en sådan känsla och kapacitet för hoppningen så det vore bara dumt att inte träna och tävla henne.


Jag avla henne faktiskt dels för hoppningen (Pappan är rukigt duktig och även förälder). Men sen att man blev feg under denna prossesen av Sakura tillkomst var inte alls och räkna med. 

Och hon är verkligen duktig så jag vill se henne på banorna. Vill hitta en som vill tävla seriöst och som ska ha tid att träna regelbundet osv.


Jaja, vi får se hur det går imorgon.

Jag ser fram emot imorgon iaf, kommer med en uppdatering då!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards