sakura

Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Malin - 30 maj 2012 21:34

                             

Av Malin - 30 maj 2012 21:18

Jag är så himla matt, orkar inte med mig själv längre. Inte just nu :( HJÄLP mig!!


Blev ingen uppdatering igår för allt gick bara SKIT rent utsagt!

Jävla pissdag......!!


Kan börja säga att lastning av Sakura när vi lämna gården gick super duper, precis som alltid!
Jippi ut och åka, visst jag går på.


Lasta ur när vi var framme och hon ville mumsa gräs vilket hon fick sen sadla vi och dona med allt.

Moa skritta och trava igång henne sen blev det hoppa, vilket gick väldigt bra även denna gången förutom att Sakura lärde sig lite dumma saker från Moa men det tog vi tag i ;)


Men sen, när vi skulle lasta på. Jaha, åt helvete gick det kan jag säga!

Jag blev så ledsen, vi stod alltså i över en timma och försökte på henne. Sakura själv blir så arg på sig själv vilket syns så hon nästan springer på och sen stannar för att inte gå på med bakbenen. Sen var hon på rampen flertal ggr med bakbenen men gick bara av snabbt iaf.


Efter 1 ½ timma så POFF rakt in utan problem VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA?????? Varför??
Man ser ju att hon inte är rädd, man ser att hon vill inte. Men VARFÖR går hon inte på?


Detta är andra gången nu, dit utan problem hem inte bra!


Så nu sa jag detta är sista gången!


MEN det var inte över kan jag lova...

Hem gick det i ilfart, inte togs det lugnt där inte. Stackars hästen kunde inte hålla balansen alls där bak vilket slutade med att hon började protestera med och krafsa och sparka och, helt ärligt det kändes som hon hoppade där bak och slängde sig åt sidorna :o


Efter att ha sagt till ett par ggr att vi borde ta det lugnare i både bromsning och i svängar så gjorde föraren det, och Sakura blev blickstilla där bak direkt.
Jag vet inte vad det var i huvudet på föraren denna dag men det var hemskt och jag ville bara skrika och gråta när jag lasta ur min prinsessa eftersom hon stod och skakade och dessutom var lite fuktig utav svett..... Man kan inte köra som en idiot med häst i släpet, Sakura har inte riktigt lärt sig att parera i svängar osv heller i och med att on sällan åker, men när hon åkt har man aldrig känt av henne trots allt.


Så det var sista gången med det!


Nu lär jag börja om från ruta ett, för jag tror inte min tjej vill se en transport mer :( Så kändes det iaf igår...


Nog om det!


IDAG...

Åkte jag med Sarah ut till stallet.

Jag skulle ha ridit idag men eftersom jag gjorde illa mig så enormt i benet igår så  funkar inte det. Så jag hoppas det går att ordna imorgon. För hon lär hållas igång och tränas om hon ska få någe snygga muskler och styrka någon gång!


Men jag tog iaf och avmaska småskitarna idag, Miraz bråka lite först men tog det utan problem sen, duktiga hon!

Sakura som alltid har slängt sig över avmaskningsmedel totalvägra att öppna munnen :o Fattade ingenting, men jag fick in det till slut, fick typ hålla ett fast handtag i käken på henne lr hur man ska säga... Låter helt galet men svårt och förklara :o hahaha


Det gick iaf bra, så nu är dom avmaskade inför betet i helgen :D
Dom har fått gått i lilla över natten igår och även nu ikväll eftersom det inte blev någe hö hämtning igår heller i och med allt. Men hoppas kunna hämta i helgen ev lr längre fram.


Fotat flickorna idag också, slänger in lite bilder strax! =D

Godnatt <3 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards