sakura

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Malin - 3 maj 2012 19:40

Det kan man lugnt säga, solen och värmen tar på en ganska mycket faktiskt. Vilket man känner när man kommit hem och slappnar av en del.


Aja, idag motionera jag båda mina flickor OCH ensamtränat lillan också och denna gången var det verkligen rekord!


Sarah red iväg på Pillan så då tog jag Sakura och ställde mig på andra sidan stallet så hon varken kunde se eller höra oss och det märktes för hon skrek lite emellanåt.


Efter att ha stått själv i 20min så gav jag mig iväg efter att ha sagt till Amelia att hon gärna får springa ut om en stund och kolla till henne samt ge henne en godis.


Vi var borta 20min så TOTALT 40 hela minuter stod hon helt själv i hagen! Duktig flicka!

Känns verkligen superskönt för då slipper man ta in/ut henne hela tiden när man ska sticka iväg båda två eller om ena redan är ute osv.


Jaja...


Det blev tömkörning utav Sakura idag, vi gick bortan för rälsen och körde på grusplan där, körde på töm i cirkel vill säga. Men jag tömkörde vanligt dit och tillbaka!


Iaf, hade inspänningstyglar idag, nu måste jag verkligen få lite styr på tjejen, hon är så enormt fin när hon väl går i form men för att orka det så behövs träning så mer tömkörning, mer inspänningstyglar vid tömkörningen.


Hon var riktigt duktig och man såg att hon väldigt gärna ville jobba, mycket positiv och lyssnade super!

Vi körde skritt och trav i båda varven 3ggr, sedan fick hon en massa beröm och så gick vi hem.


När vi skulle sväng upp på våran väg så tyckte hon att vi skulle fortsätta, gullungen!  


Hon och Miraz fick lite käk i hagen och sedan så tog jag Miraz på promenad och Amelia följde med =D

Mycket trevligt! Vi gick ner på backabana och gick där, dumma jag valde grusväg när min tös är nyverkad. Hon ömmar ganska bra efteråt.. Men hon gick på det gräs som gick!


Denna gången gick vi upp på vägen en sväng (vid huset där tanten och taxen bor) :p Så vi gick efter vägen några meter och bilar åkte förbi för fullt och hon fixa det KANON! Tack Amelia som övertalade mig!

Men vi hade turen med inga större fordon!


Men den träningen behövs också såklart!


Det var min dag och det är fantastiskt!

Just det, jag och Sarah fick hem hö också idag... 850kg, packat inne i stallgången för tillfället :p


Jag lär köpa presenning nämligen, och jag tror inte all mängd får plats på mina pallar heller för den delen, men det återstår och ser ;)


Goodbye my friends! 


Här står tösen helt själv i hagen :)  

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards