sakura

Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Malin - 22 maj 2012 21:20

Nu är det mycket och jag vet inte alls jag :o


Kom hem för ett tag sedan från stallet iaf, jag och Sanne fixade höbalarna iaf sedan körde karln hennes upp det med traktorn och vi lassa av och dom for hem.
Medans jag sedan pratade i telefon så fick jag mess utav dom igen där det stod att dom kommer upp igen för hennes karl ville gröva ur hösilaget ur min hage nu när han iaf höll på.


Så dom kom upp igen och han fixade det där, men det var MYCKET mer än vi trodde iaf. Så containen blev kanonfull så han skrapa ihop resterande typ lika mycket till i en hög så det får torka upp lite.
Så nu ska han väl tömma containen innan han kan fortsätta, han ska ev gräva ur lite där containen står för vattnet som rinner genom hagen kan mycket väl komma från den tydligen. BLÄ! Undra på att det luktar illa isåfall KISS OCH BAJS :o

Stackars Amelia som bada i det..... :/


Kl hann bli åtta innan jag hämtade hem hästarna. Tog hem Pillan först idag :)
Sedan dom andra två töserna som var helt förtvivlade över att Pillan stod och skrek i andra hagen.


Tog in Sakura och gav henne mat och spraya in henne i medel =D

Sedan böt jag häst, tog in lillfisen och gjorde likdant. JAG FICK SPRAYA IN HENNE MED FLUGMEDEL!!!!! Visst var det lite läskigt men det var inte så hon skulle springa iväg som förut =D Hon var SÅ himla duktig. Fick spruta överallt också utan problem.
 

Imorgon ska jag ut och rida hade jag tänkt, vi får se hur det blir :)


På tisdag tror jag att vi åker till Aspeboda igen för att träna med Sakura, vi skulle träna en del markarbeten och sits. Blir väl att hoppa över ett litet hinder också för att få till sitsen.


Sedan har vi även skrivit upp oss på en Pay and Jump till, i Vika hos min instruktör.
Vi skrev upp Moa och Sakura på 50cm, sen får man se hur det går helt enkelt.


Pay and jumpen på Aspeboda den 6 Juni är framflyttad till 10 Juni istället, men dom ska dit även då. Positivt att det blev framflyttat lite, då hinner man träna mera ;) 


Så hittills för Moa och Sakura väntas nu två Pay and jump tävlingar, datum 3/6 samt 10/6.. :)

Av Malin - 22 maj 2012 17:03

Igår åkte jag ut till flickorna strax efter 20 tiden eftersom jag skulle plocka tillbaka dom till vinterhagen samt fixa vatten.

Tog Miraz först för hon blev superglad när jag kom, haha


Så jag passade på att smörja in hennes hovar med tjära då. Lika bra att köra på lite nu igen så får man se sen :)
Släppte ut henne i hagen och hämtade sedan dom andra två flickorna, som nu gärna kom.


Släppte ut Pillan i hagen och tog in Sakura för att borsta henne och spraya på massa medel för dom fördömda flugfärna som bara är BLÄ!! Sen fick även hon komma ut till dom andra som undrade varför dom måste vara där.


Åkte väl hem strax efter nio någon gång :) 


NU, strax ska jag dra mig ut till flickorna för att dona lite! Städa i sadelkammaren kanske ;) Igen!
Sedan invänta svar om hur det blir med hö, ska låna lite av Sanne tills jag får mitt hö pressat utav en gubbe. Han hade bara löshö just nu och det blir svårt och väga upp av det vi tar. Så vi får vänta helt enkelt.


Köpte iaf hem en säck med Lusern idag, så nu ska jag sakta vänja in det. Är rädd för proteinkicken eftersom gräset är ganska kraftigt nu samt att dom får hö vid sidan på nätterna. Men det går nog bra.


Hoppas få släppa dom helt på gräs om senast två veckor, och det kan nog bli så också om vädret håller i sig vilket det ser ut att göra =D Men jag ser fram emot lite regn som ev kommer in på lördag. För det behövs, blir annars för varmt och då blir inte det heller bra :/ hahaha


Och VET NI VAD!!!!!


VI SKA FLYTTA!!!!! Wiiiiiiieeeee =D =D
Happy face eller vad? Alltså vi har sökt lägenhet inne i stan sen 2 år tillbaka om inte mer till och med.

Men idag fick vi äntligen en lägenhet, en liten tvåa på 50kvm. Skitmysig!

Det är lägenheten som jag och Michelle var och kikade på i torsdags, så vi flyttar 1 Juli. 

Slipper dessutom dubbla hyror och diverse, men det blir destå mer att lägga på iaf. Blä!


Så nu kommer det vara full rulle av allt, mycket som ska ordnas, städas och rensas och PACKA :D Wiiiieee


Nej, jag lär ta mig ut till Sanne nu så vi får till höt, hon skrev precis om det :)

Sen får jag väl städa och dona lite i stallet tills hästarna får gå tillbaka till vinterhagen.


Peace!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards