sakura

Alla inlägg under augusti 2013

Av Malin - 24 augusti 2013 20:27

Idag var jag uppe tidigt kan man säga, trots ledighet... Suck!


Nåja jag och älskling åkte ut till kupolen idag och kikade runt lite, blev inte mycket handlat men David köpte lite prylar åtminstone. Jag fick hålla mig till bara glass för mina pengar gick till hö denna månad :/ Haha

Nåja nu har man den delen betald för ca 3mån iaf så jag får kanske unna mig något nästa månad? 


Efter Borlänge så stannade vi till vid Granngården och köpte spån för att få boxen klar till installningen.

Vi åkte sedan och lämnade balarna i stallet och tanken var att åka med David hem igen men Lina fick mig kvar då hon fick längre rast från jobbet än tänkt innan.


Så jag stannade kvar och så stack vi ut och red på en mysig ridtur, blev en redig galopp inne i skogen, fort som fan gick det alltså, haha

Jag tänkte bara "håll i dig nu"... Hahahaha, ja jag vet, jag är knäpp och nojig men efter en nära döden upplevelse så blir man något löjlig..


Solen stekte som satan hela ridturen och hästarna var taggade, emellanåt..

Gick iaf skit bra tycker jag. Idag lyckades jag hålla igång galoppen när hon blev rädd för en sak, hon var på väg ner i trav men jag smacka på och hon ökade då. (hon saktar alltid av till trav om hon blir rädd för något)... Jag tror dock hon fortsatte för att Ebbe och Lina låg snett framför oss.


Hoppade en liten stock idag med, redigt fint hopp gjorde hon. Kändes så jävla bra =D
Är nog redo för något högre nu tror jag... Får se när!

Av Malin - 24 augusti 2013 05:38

Idag skulle jag alltså ha ridit. Men så blev det ej för jag vakna tio i sex på kvällen.

Gick ju ut och jobba övertid på natten och det tog på krafterna tydligen. ;)
Skit samma, tycker karln hade kunnat väcka mig när han vet att jag haft problem med tröttheten.
Istället sa han, trodde du behövde sova! Haha

Åkte ut och gav alla mat och vatten iaf. Och dom var så hungriga så hihi..

Av Malin - 22 augusti 2013 22:32

Och idag hade jag morgonpasset så jag åkte ut vid 06 i morse och donade med allt i stallet.
Sen kom sötaste älskling och hämtade mig när han hade slutat <3


Sakura fick stå, för jag orkade inte vara kvar och rida osv, haha

Men imorgon ska jag rida minsann och helgen.


Ska försöka ta ett dressyrpass ev, har ingen sadel just nu eftersom jag väntar på min nya med rätt sätet stl (förhoppningsvis). Annars får jag ta det under nästa vecka kanske? Beroende på det fula vädret, ska väl regna då.


Lär skicka tillbaka stövlarna också för dom var för små trots att jag följde den stl jag hade i mina andra.

Nåja! Får väl vänta en vecka till på dom nya... Men dom var inte så speciellt snygga, haha

Tur man ska ha dom i stallet, HAHA


Nu håller jag på och gör mig klar för att åka till jobbet om en timme, dom ringde in mig för övertid. Känns ganska bra att jobba då, det blir ganska mycket pengar i och med att det är natt OCH övertid! Najs!


Nåja, imorgon blir det sent ut till stallet för jag har kvällen.
Men det blir nog några ärenden på stan på dagen först med älsklingen.


Peace

Av Malin - 21 augusti 2013 22:30

Idag följde älskling med ut till stallet, han cyklade med när jag red =)

Lånade Linas sadel idag då jag ska skicka tillbaka min nya och byta till en större sits på den (sitsarna på dessa var tydligen mini) :o


Iaf så stack vi iväg, tänkte vi skulle rida upp till Hälsingberg och galoppera i fina backen där men så blev det inte alls utan vi svängde istället höger och igenom Sveden. Kl hann bli så mycket och vi båda var trötta samt att karln skulle jobba också så.


Gick iaf toppen, dåligt med galoppen idag, bröt av hela tiden för hon såg spöken när jag väl fick den att hålla igång så gick det snabbt :/ Så hon var lite på tårna sådär, haha

Sedan när vi nästan var vid stora vägen så frågade jag och David skulle rida sista biten och jodå det skulle han. Ingen tvekan där och jag blev väldigt paff men hoppade iaf av och sen höll jag i Sakura medans han kravla sig upp, duktiga Sakura stod snällt där medans han hoppade upp.


Sedan fick han skritta hela vägen hem, helt själv. Jag fick ju ta hans cykel (jag gick med den) ifall något skulle hända :p Men inte för att jag trodde det, hon är ju så snäll <3


Han fick svänga henne och stanna osv, gick riktigt bra ;)

Jag filma en liiiten snutt strax innan vi var vid stallet (lyckas och hålla i cykeln samtidigt) sedan fotade jag några bilder utanför stallet.
Min två älsklingar <3


Bilder och en film..

     

FILM!


 

Av Malin - 20 augusti 2013 22:00

Idag tog jag in min sötnos och borstade igenom henne medans jag funderade på vad jag skulle hitta på och tösa stod nästan och sov på gången (första gången tror jag?).

Sedan så hämtade jag repgrimman och långsnöret och gick ut i paddocken och lekte lite med henne faktiskt.
Övande mycket från marken, NH. Och det gick sjukt bra 

Blev en del stå still, backa, framåt och sidvärtes typ.
Sedan även att kunna ta med spöet över hela kroppen, vifta med det runt och över henne.
Sen även med att få henne att stå still medans jag backade långt ifrån henne samt även gå runt henne osv (Utan att hålla i långsnöret).

Allt gick verkligen super duper bra, hon ville gäääärna gå med framåt flera ggr men jag backade alltid tillbaka henne till fasta punkten och hon förstod det snabbt ändå.

Sedan busade vi runt lite på banan men matte blev så himla slut så jag föll ihop på huk en sväng och pusta och stöna och då kom hon ned med huvudet och kollade läget  Min älskling!

Avslutade med lite longering i bägge sidor, och longering har aldrig varit våran grej måste jag erkänna. Hon trycker på gasen och totalignorerar mig vid (ptroo).. Men idag fick jag henne lugn och avslappnad i ALLA tre gångarterna i bägge varven, visst lite bus i galoppen men bara hon lyssnar och är vaksam på mig så är det kanon och sen var avslappnad hela tiden.
Vid två tillfällen kom hon in i galopp från traven när jag ville ha trav men hon bröt den när jag sa åt henne (vanligtvis skulle hon ignorerat mig där). Så jag är verkligen supernöjd med min prinsessa!


Kan även säga att jag tror jag longerade henne senast i vintras? 

Jag var riktigt nöjd efter allt detta så jag avslutade ganska snabbt och gick något varv på banan innan vi gick in och hon fick sin kraft... 

SÅ nöjd med min bebis idag!

Av Malin - 19 augusti 2013 22:00

Idag blev det inte riktigt som tänkt kan man säga :/


Sakura blev tilltittad av L för jag blev sen då jag skulle följa med syrran och köpa ny telefon.

Och det blev senare än sagt så därför blev det som det blev, inte fullt hela världens men jag hade tänkt rida idag och det var dessutom väldigt fint väder!


Nåja, får bli rida imorgon istället. Ska vara fint hela veckan tror jag.. Återstår och ser helt enkelt.


Imorgon ska syrran och kika på nytt stall, får se hur det ser ut med andra ord.


Peace!

Av Malin - 18 augusti 2013 22:00

Idag kom Sanne förbi stallet en sväng, mycket trevligt att få visa henne runt bland annat =D

Vi pratade en massa skit och gosaker, saknat det.


Hade sedan intaget idag så jag tog en barbackatur innan det, och givetvis började det regna en del när vi kommit iväg och nästan var nere hos Ann. Nåja det gick bra trots det.

Sakura var på tårna emellanåt måste jag erkänna, blåste satan och det var lite läskigt emellanåt, haha


Men det gick bra, vi red vägen förbi Ann och upp i skogen där osv... Blev lite trav ibland men inte alls mycket för hon var pigg och balansen var inte helt ok. 


Sen fick hon och Ebbe stå inne till kvällen då Lina hade den.

Tror dom tyckte det var kalas iaf!

Av Malin - 17 augusti 2013 00:42

Lite sen update men har slöat en del av dagen kan man säga :p


Åkte som sagt ut i morse med Lina till stallet eftersom jag iaf inte kunde somna om, förvånadsvärt pigg. Lina åkte hem efter att hon var klar med utsläppen osv men jag stannade och skulle testa sadeln.


Så bäsen fick komma in och jag gjorde henne klar, tog med kameran ut för jag tänkte filma när jag red för och se hur jag sitter i den och hur den ligger osv bland annat.

Trodde jag tryckte på spela in men jag lär ha kommit åt en annan knapp för det fanns ingen film, HAHA


Iaf så var det jävligt vingligt till en början, fick hoppa av och spänna en hel del hål till visade sig :p Då blev det genest bättre.

Men tyvärr så satt jag väldigt fast och lite på/mot framvalvet så det var inte så skönt måste jag erkänna.

Provade även nya tränset och bettet, fick dock ingen vidare bild på henne i det så en annan gång.


Vid ridningen idag var Sakura lite dryg, pigg och okonsentrerad måste jag säga, när jag börjat med galoppen så bråkade hon en massa när jag ville ha trav, hon ville ta galopp så det blev väl någe störda steg emellanåt men hon lugna sig på slutet och jag fick igenom henne superfiint.

Hon gick felfritt flera ggr också givetvis, lugn och fin i början om inte lite peppad emellanåt men det blev mer dryghet med blandning av galopparbeten osv.


Skritta av henne runt vinterhagarna och sen fick hon komma in och prova nya höt som hon verkligen tyckte om, samt fick sin kraft.. Borstade av henne och donade med allt innan jag åkte hem vid halv 11.


Käkade och kollade på lite tv när jag kom hem innan jag somnade på soffan och sov några timmar, sedan kom David hem och vände. Så nu är han i skogen åter igen. 


Själv sitter jag hemma och har så jävla ont i kroppen, speciellt min högra skinka :p Sträckte rumpan igår när jag halka på golvet när vi höll på med höbalarna, sen är det träningsverk givetvis och sen ridning på det. KÄNNS!

Kan knappt sätta mig på toan utan att skrika :/ då är det fan illa.. 


Kvällen har spederats framför filmer, varit och handlat massvis med godis osv också ;)


Nu ska jag se en till film iaf sen sova!
Bjuder på några bilder på min bäs från idag <3


       

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards