sakura

Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Malin - 29 augusti 2013 19:33

Puuh, idag tog jag modet att prova cykla till stallet. Cyklade över regementet för att det är rakt på där och jag hade för mig det var ganska platt MEN det lutade typ uppför hela tiden nästan, en sådan där knappt lutning som känns när man cyklar iaf!


Helt död var jag när jag kom fram men jävlar vad duktig man var ;) 7.9km tror jag det var dit och tog det på ca 39min.. Fy fan vad dåligt!


Tänkte ta bussen hem faktiskt men eftersom jag glömt och fylla på busskortet så fick det lov att bli cykel även hem, men först stannade jag till hos Sanne och hälsade på henne.

Vi pratade om allt möjligt samtidigt som vi fikade, mums!


Sen cykla jag genom Hosjö och strandvägen hem och det tog 40min, men skulle tro ca 50 direkt från stallet, så den var lite längre men inte så värst ändå.


Tog in och fixade i ordning Sakura för en sväng på banan, fick vattna den innan och satte även upp ett hinder i mitten av banan som jag tänkte vi kunde skutta över några ggr =)


Vi började med att traska runt på lång tygel i bägge varven och ta in på små volter, sen korta upp och få lite mer form utav henne vilket gick ruskigt fint. Hon gick riktigt fint idag.

Traven var lite spänd i början men slappnade av superfint även här, i höger varv inte helt men i vissa stunder och det nöjde jag mig med.


Hon började slappna av väldigt fort idag och blev mjuk och fin, kändes verkligen super bra!


Så efter lite dressyrande så tog vi första skuttet, började på 4 hål (vet inte alls höjd, men ska fasen mäta imorgon). Och det gick hur bra som helst, min duktiga flicka.

Sedan så hoppade jag faktiskt av och drog på med höjden, 10 hål satte jag bommen på och jag fick genast ont i magen, men jag andades ut och sa att nu jädrar ska jag klara detta.


Så vi började rida runt och till slut kom vi på hindret och jääääävlar vilken fart det blev på bebisen :o Jag bara satt med där och höll emot lite och sen flög vi över, haha

Jävlar vilket hopp, hamnade lite på halsen och hon hade huvudet lite nere så man fick korrigera upp huvudet och smacka på, gick skit bra.


Andra gången blev hon lite mer på och jag hamnde lite mer på halsen men jag satt KVAR!! =D

Sakura tyckte detta var skit kul och jag med, fick till och med ropa ut Mia på gården som var i stallet och skryta om hur "högt" jag hade hoppat idag med min bäs.


Hon tyckte vi var så duktiga så.. Hihii


Så nu ska jag försöka hålla hoppning ca 1dag/v beroende på väder och hennes ork givetvis.. Och då blir det bara 1-2 uppställda hinder isåfall och skutta lite över i början.

Vi ska ta oss över mer ;) Det är mitt mål nu, blev supertaggad!


Efter det fick hon skritta av lite och så avslutade vi en skrittrunda i skogen, sen fick hon komma in och käka kraft och hö vilket hon uppskattade en hel del kan jag säga.

Så som sagt, blev inte alls en lång stund vi höll på men det var väl förtjänt av henne, duktiga prinsessan!


Bjuder på ett gäng bilder från idag ;)


             


Och en film...


 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards