sakura

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Malin - 6 augusti 2013 23:36

Idag blev det sovmorgon för både mig och Diva, haha

Så himla gött alltså!


Efter att jag hade käkat frukost och gjort mig klar så gick jag och älskling ner på stan och mötte upp Mica där och vi gick ner till bryggcafeét och fikade, dyrt och inte så god paj :/ Så jag blev besviken faktiskt. 

Men det var super duper trevligt iaf, lär göras lite oftare bara.


Efteråt gick jag och Mica till Guldfynd och kikade på smycken, hittade en riktigt fin ring som jag vill ha. Får se om jag ev köper den ;) Hehe


Sen gick vi hem och satt här tills Lina messade och sa att vi skulle åka till stallet... Då var det bara och packa sig iväg dit helt enkelt.


Fixade och bytte boxar idag iaf så Lina fick sin och jag min, tog sin tid men hon hjälpte mig lite också =) Tackar jag för!

Sedan så hämtade vi in hästarna, allt tog sådan tid måste jag erkänna. Men det blev bra!


Provade nya sadeln som satt kanon, urskön och allt MEN sätet passade inte riktigt mig. Eller jag tycker sätet var skönt men tyvärr så hamna mina knän antingen nedanför stöden eller utanpå så antagligen behöver jag längre kåpor och då blir stöden längre också och det kan göra det bättre eller så passar inte den sorten mig med långa ben, alltså utanpåliggande stöd. Väldigt trist :(


Nåja, har mailat dom jag köpt den av så får man se hur allt blir nu. Suck :(


För övrigt så red vi på banan idag, och det gick sådär först.. Hon var så himla jobbig. Stel, sprang på och var både hård och stark i munnen. Inte alls kul alltså men efter lite om och men så började hon slappna av hyfsat och vi fick igenom väldigt fina övningar. Gick på riktigt riktigt fint då.

Märks att vi inte ridit på banan ett tag nu så det får det bli ändring på nu =)


Sedan hade jag kvällspasset idag, då ska man fylla på vatten till alla - om det behövs. Sedan fodra såklart men det går fortfarande två hästar ute som tas in den tiden också. Men det slapp jag idag för alla var fan ute i stallet då och jag fick lite hjälp med påfyllning av vatten bland annat.


Lina hjälpte mig och fodra lite med!
Hoppas jag fick allt rätt, vill inte ha gjort något fel :p Usch så pinsamt!



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards