sakura

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Malin - 10 augusti 2013 22:48

Idag är jag så glad över min lilla älskling =D

Tog och red ett dressyrpass idag på banan och först trodde jag faktiskt hon skulle vara jobbig i och med att stallvärden var ute på åkgräsklipparn och klippte gräset, Sakura bryr sig iof inte direkt i en sådan men trodde hon skulle hålla koll på han.


Men allt gick superbra, hon blev mjuk väldigt fort idag och bjöd på fint, emellanåt jävligt stark och pigg och då är det svårt och jobba henne men det är bara att försöka få ner henne på jorden igen så går det bra.. Man får låta henne tänka, tänka och tänka ;)


Otroligt fin och mjuk trav bjöd hon på och formen blir bättre och bättre igen. Det reder sig minsann. Försöker jobba henne utomhus emellanåt på vägarna också eftersom vi varit lite slöa på den fronten. Men det går bra och efter dagens pass är jag SÅ glad över henne.


Galoppen jobbade vi en del med också och oj vad det var jobbigt tyckte hon, haha

Hon bjöd på en riktigt rejäl bakutspark i vänster galopp en gång, sen två mindre i höger varv. När vi jobbade högra sidan så var hon faktiskt lite trött men gjorde bra ifrån sig trots allt, tog bara något varv där eftersom hon var trött annars så jobba jag lite fattningar i vänstern vilket gick bra.

Det var i en fattning som hon axplodera, jag satt kvar iaf ;) haha


Hon är en rolig häst att rida och arbeta med, och hon tycker det är kul men jag måste försöka få denna energi lite mer sansad så hon inte ligger på för mycket eller exploderar vid något skoj...


Imorgon blir det en lugn skrittur faktiskt, en kort en :)


Tog även L,s kvällspass idag eftersom jag ändå var ute sent och hon redan varit ute en gång under dagen.

Dock kom jag på nu att jag glömt stänga ena stalldörren som vi stänger om nätterna, hoppas inte det gör något? Suck... 

Av Malin - 10 augusti 2013 01:43

För att hålla sig vaken så tänker jag skriva ner lite tankar om medryttare då jag går i tankarna om att ev ta hjälp 2dgr/v med Sakura. 

Dock vet jag ärligt inte om jag vill ha en, som ni kanske hört förut (för er som följer mig) så har jag inte haft den bästa turen med fodervärdar eller medryttare genom tiderna och det gör mig förbannat osäker i allt sådant här.



Men, om jag ska jobba på mitt körkort så tror jag att jag behöver lite ledig tid från stallet ibland så 2 dgr/veckan kanske bara vore bra? Om inte så lär sig min mammiga gris acceptera att det faktiskt inte bara är jag som sköter och rider henne och blir ev inte så fast i själva mig. Hon måste lära sig lita på andra än mig och jag tror det är bra då.


Iof så är det en stor omställning bara detta med nytt stall, där vi hjälps åt med alla pass, hon får redan här lära sig att flera andra kommer ta in/ut henne och fodra henne. Och jag hoppas hon anpassar sig och växer sig till en mer säker häst än vad hon är idag.

Som sagt så är jag henne "mamma" och det visar hon tydligt många ggr om, skulle kännas skönt om hon kunde lära sig att lita på fler än mig.


Sak samma.. Medryttare, jag har haft 3 bra sådana av alla som kommit och gått under mitt hästliv, dom tre är dom som jag senast haft kontakt med kan man väl säga.

Min syster Michelle och sedan S samt bästa A... 


Som ni vet så har min syster tagit över Pillan vilket betyder massvis för mig <3 Jag hoppas dom får många år tillsammans och jag finns alltid här för er oavsett vad (och om du väljer betäckningen med) ;)

Min syster är mjuk, lugn och bestämd i hästhanteringen och jag saknar att ha henne omkring mig men hoppas att vi någon gång kommer stå i samma stall och kunna rida ut tillsammans igen, som så många ggr förut.


Förutom min syster så har vi en annan person som jag alltid känt att jag kan lämna mina hästar i dennes händer, tyvärr tror inte jag denna person finns tillgänglig hur mycket jag än skulle önska det. Men så är livet ibland, man kan inte få allt.


Sen vill jag gärna se Sakura lite mer på tävlingsbanorna nästa år, i hoppningen då hon visar stor potential inom den sporten, med stor framgång. Och med rätt ryttare tror jag och även min tränare att hon kan komma långt.

Hon har ändå avklarat en "pay and jump" utan några större problem, dessutom en blåsig dag!


Och vill jag se henne på tävligsbanorna så lär jag ha en annan ryttare vid min sida som skulle vilja detta för det vill då absolut inte jag. 

Så det är lite positivt iaf, men ändå känner jag samtidigt nej.... Varför?


Blä, jag vet inte alls jag... Hur skulle ni gjort?

Jag har absolut ingen brådska och tänker ta den tid det behövs att "fastställa" allt, om jag vill eller ej.

Har skickat ut en förfrågan till en person jag skulle vilja ha och skulle denne person mot förmodan besvara med ett "ja" så tror jag att jag skulle ta emot personen, för det är absolut en sådan jag vill ha och vet att jag kan lita på, även Sakura!


Men jag antar att jag får lägga detta på hyllan och lägga min energi på att återgå till mitt arbete på söndag natt och sen lägga upp planering av dittan och dattan för Sakura i höst. 

Nu snackar jag inte om ridschema eller dyligt för sådant går aldrig i lås... Inte för mig!


Min älskade gris <3

   

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards