sakura

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Malin - 11 augusti 2013 20:42

Jag vet inte vad jag ska hitta på med Sakura, hon har humörsvägningar igen... 

Idag blev hon lite grinig i boxen när jag sa åt henne att inte vara så surig mot Zacco i boxen bredvid. Sen släppte hon inte riktigt det.

Varje gång jag ställde mig utanför boxen och titta eller prata med henne så blev hon surig.


Men hon gjorde inget när jag gick in och gosa med henne lite, förstår mig inte på henne?
Sen är hon hur snäll i allt annat. 


Sedan oroar jag mig iof för att hon visat fula tendenser i hagen mot L ibland och det är fan inte acceptabelt. Mot mig gör hon ingenting och A hade inga problem heller, men henne känner hon iof.

Men hon borde känna L vid denna tiden när hon kommer ut varje dag liksom... Jag vet inte..


L tror det har mycket med tilliten att göra, Sakura är så mammig och mest van vid mig så hon behöver säkert bara tiden en vad fan... En häst ska väl inte bli grinig i hagen mot någon som kommer in för att hämta SIN häst? Nej..

Funderar skarpt på att testa munkpeppar, för hon har ju lite mer humör än ett vanligt sto eller hur man ska säga :p

Ston är kända för lite humör men ja.. Blä!


Nåja hon fick komma in och torka med fleecetäcke idag, sedan gjorde jag henne redo för en barbackatur, skritt hela tiden förutom några meter trav på slutet av turen.

Hon var väldigt tittig och "rädd" hon hoppa för minsta lilla idag så jag gissar på att åksovädret skaka till dom lite för Ebbe var lite hoppig med eller hur man ska säga.


Allt gick iaf bra, så snäll så som alltid =)


Av Malin - 11 augusti 2013 00:59

Hittade ett helt NYTT Ardmore träns på Tradera som jag idag vunnit!
Ända nackdelen med det är att dom bytt ut pannbandet mot en vanligt svart med vit fodring. Gissar på att dom gjort det för att tränset kostar typ lika mycket som bara pannbandet så dom tjänar på att sälja tränset och behålla pannbandet.


Sak samma, jag fick det och kommer köpa ett annat, snyggare pannband till detta träns. Jag är nöjd!
Vilka klipp man gör där ibland ;)


Bild..

 


Glömde meddela att jag kommer skicka tillbaka dressyrsadeln på måndag, fick tips om en annan som jag skrivit om och kommer avvakta ett tag. Men har läst på om den och tror det ev får bli att testa en, tänkte bara försöka hitta en man ev kan få låna hem och prova ut innan beställning. Vi får se!


Jag har istället skickat efter en bomlössadel nu, kommer om ca 4veckor och den får duga tills jag får hem den andra.

Jag har ingen annan sadel så :p Haha


Sist men inte minst så tänkte jag bjuda på lite bilder från stallet ;)

Mest i stallgången osv men ja...


Ingengången, torkrummet rakt in, sen till vänster finns två stora boxar samt sadelkammaren och foderrummet


Torkrummet


 


Vänster när man kommit in, foderrummet ser ni längst ner och till vänster innan det så finns sadelkammaren

 

Sedan andra sidan, och nu står jag i öppningen intill vårat kök och allrum
Till vänster har vi tvättmaskin och vask, samt krafthinkar till morgon, middag och kväll (klara).
Till höger är duschspiltan
Så en bonus, boxen först till vänster är Sakuras =)


 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards