sakura

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

=D

Av Malin - 30 december 2012 16:35

Idag trotsa jag verkligen mig själv, jag borde INTE göra något med hästarna när jag är sjuk men nog fan gör jag det för det :p


Jag tog mig i kragen och tömkörde Miraz nämligen vilket gick väldigt bra tills vi vände för då blev hon sitt galna jag! Kanske blir för att man vänder och hon vet att hon ska hem? Inte vet jag...

Pigg och glad var hon, lyssnade superfint.


Som sagt på hemvägen blev det två luftsprång typ, första var mer en resning på framdelen och andra någon bock/bakutsprång, men jag sa åt henne bägge ggr och hon skötte sig efter det!

Började trava när vi kommit ner för halva backen vid rälsen så jag inte fick stopp på henne (fick inget fäste först) så jag fick svänga av henne så hon tappa fokusen lite och det var nog bra för annars hade jag nog åkte efter henne :p


hon skötte sig väl bra tycker jag förutom dom små sakerna, hon är betydligt lugnare vid tömkörning än vid hand måste jag erkänna. Fast hon var väldigt fin i torsdags och igår vid hand tills hemvägen igår då.. Haha


Hon ville in i skogen istället för hem också när vi var framme vid gården, hon verkar vilja mer än jag gör med henne, men idag blev det tyvärr inte så långt just för att det är ISGATA överallt = hon halkar med sina barfotafossingar bak... Så därför höll vi oss i snön!


Hon har rispat upp sig på bak, ovanför kronan. Antagligen har dom busat eller något, såg ut som broddreva!

Men det såg fint ut så jag gjorde rent det lite och hade på helosan.


Sedan fick det bli en barbackatur på Pillan, blev även bettlöst :) Så kul när man har en sådan snäll häst! hihii

Red upp i skogen, vi var väl ute i 20min tror jag. Vi både skrittade och travade en del, vilket hon tyckte om. En kul sak är att hon börjat få finfina ryggmuskler igen!
Satt riktigt bra på ryggen barbacka, sist om ni minns när jag låna henne från Sarah så kände man ryggradern väldigt mycket rakt upp och det var verkligen INTE skönt! Med andra ord, det gick inte å rida barbacka...


Men nu så, helt underbart alltså =D Tänk vad fort vissa saker byggs upp igen när man väl sätter igång dom ordentligt med dressyrarbeten. Tror även hon känner att hon fått mer styrka över rygg och konduktion vilket är kul. Så det är bara att fortsätta jobba!


   


Sakura la sig ner för hon var så himla trött så jag ville inte gå och hämta henne då, så hon fick vara :p

Hon reste väl sig när jag skulle till och gå sedan. Så hon får väl vara tills på tisdag då.


Imorgon ska Malin rida och sköta stallet, det är skönt det!
Jag ska vila och vila så att jag kanske kan bli frisk.


Efter denna natt med feber och dålig sömn så mår jag som sagt lite bättre men jag vill bli helt frisk såklart!

Tjoo!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards