sakura

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

=D

Av Malin - 29 januari 2013 17:21

Mindre rolig natt idag alltså :(

Har sovit skit rent utsagt, vaknat hela tiden och har legat vaken och vridit och vänt på mig så jag blev hemma i morse, jag var helt jävla död alltså...


Sedan vaknade jag på förmiddagen två ggr helt genomblöt, funderar på om jag haft feber? Gissar på det för annars borde jag inte direkt vakna genomblöt i svett... :(

Varit helt svag, yrslig under dagen.


MEN, jag fick lov och åka ut och hantera mina bebisar för det. Fixade allt i stallet inkl transporten, får hoppas silikonet håller den den. Vill inte att den fryser igen :/


Sen tänkte jag inte göra mer eftersom jag var så himla klen, frös som satan gjorde jag också trots PLUSGRADER :o 

Men jag tog in Miraz och gjorde henne klar. Kände att det var dags eftersom det inte blev av i helgen.


Miraz...

Så det blev en ridtur i skogen, hon gick iväg som jag ville, upp i skogen men tvärstannade efter ett tag och ville inte fortsätta så till slut vände jag och tog andra vägen vilket gick bättre!


Blev skritt, trav och GALOPP idag!

Wiiiee, fick en riktigt fin galopp på henne idag, jag är helt överlycklig alltså.


Hon busa till lite halvt, om ens det men då mana jag bara på och hon tog en jättefin galopp.

Fick galoppen två ggr och det var helt underbart, sista gången blev det ända en bra bit =D Så nu blir det mer sådant så hon får känna in sig i den också.


Sen måste jag ut på vanliga vägar, gärna med ridsällskap. Men eftersom det bara är max 10-15min ridningen så är det svårt och få någon med sig!

Ska kolla med Sanne iaf!


Pillan...

Ja, henne fick jag jaga bra länge i hagen innan jag äntligen fick henne att stanna och låta henne bli infångad, WTF?? Då var hon genomblöt och flåsade som tusan... Stackars flicka men vad sägs som att ge upp när jag ger henne tillfälle? ;) Jag ger mig då inte alls! (Även om jag just då inte mådde mitt bästa för detta)....


Tog in och borstade av henne, la på bomlösa sadeln och sen hämtade jag tyglar som jag fäste i grimman (blev utan träns idag)... Sen ut och hoppade upp!


Tog den lilla rundan i skogen, vi hoppade stock två ggr vilket var superkul tyckte Pillan!

Sedan avslutade vi med lite galopp och trav, superkul även det!


Duktiga tjejen, helt underbar häst alltså <3

Kommer sakna henne när hon flyttat, men jag får passa på och njuta av henne nu!


Sakura...

Hon blev det vila för, hon var med och sprang/busade lite medans jag försökte få tag på Pillan så hon fick väl lite motion även hon ;) haha


Det var dagens, får se vad morgondagen erbjuder sig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards