sakura

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Malin - 19 januari 2013 17:47

På Miraz och vinterlandet :)


Trist att jag zoomade in så jävligt på ena bilden :(


             

Av Malin - 19 januari 2013 17:16

Otroligt fint väder det var idag =D Kallt men superfint, sådana där frostiga trädgrenar och soler som lyser upp vinterlandskapet sådär perfekt som man vill ha det.


Jag la mig strax efter 22 igår för jag var dödstrött, la mig och läste för jag tänkte att sova då kändes fel och vad ska jag säga? Jag stängde boken 03.50, hahaha

Jag är fan helt otrolig alltså, det är en ny bok jag läser nu och den är helt OK. Ibland blir jag lite sådär så att jag bara vill bläddra fram lite men det går att hållas.


Gick upp vid 11 idag, och slöade lite :)


Sedan drog jag ut till flickorna och fixade där. Amelia skulle ut och fota flickorna också tydligen men då blev dom så lugna där i hagen, haha

Dom hade flugit runt och härjat en del innan, alla 3 för den delen. Inte alltid Pillan är med och leker med dom men ibland lyckas, speciellt Miraz få henne och leka lite granna men oftast jagar hon bort dom bara.


Fixade stallet först, sen tog jag in Pillan.


Pillan

Gjorde henne klar för en barbackatur i bara grimma :)
Idag var första gången hon försökte testa mig sådär som hon brukar förut. Hon ville nämligen inte alls gå åt det håll jag ville utan hon ville ta andra hållet.

Men hon gick till slut, dock var jag livrädd för att hon skulle gå in i palljäveln som hon absolut inte bryr sig om!


Blev den lilla rundan, helt lagomt :) Enbart skritt och en mycket pigg och glad häst för övrigt.

Är det inte så fasligt kallt imorgon blir det nog ett dressyrpass kanske. Vill det iaf! Men samtidigt om Sanne mår bättre och orkar rida så blir det nog en tur med henne.


Miraz

Tog in och fixade henne också, ridning stod på schemat!

Hon stod så lugnt och fint och njöt under borstningen, aldrig varit med om en så lugn häst alltså. Supermysigt!


På med sadel, och sen värma bett och då börjas det.

Otåligheten till att vänta lite, hon vet vad som gäller och blir riktigt pigg och vaken då. Så hon börjar veva med frambenet. Säger såklart till henne!


Tränsar henne och då är hon ännu mer otålig och ska UT genom dörren, haha

Hon är så förbannat söt min rundboll.


Hoppade upp på gården och bad henne gå framåt, några steg kom vi men hon vågade knappt det då grannens byggnader idag var väldigt läskiga, även Pillan tyckte det, kanske därför hon inte ville gå ditåt idag med?

Iaf så försökte jag ett tag för jag varken såg eller hörde något, men till slut så hoppade jag av och ledde henne förbi och även det var lite läskigt alltså.


Hoppade upp vid ingången till skogen och sen var det inga problem, öronen framåt och fokus på mig.

Blev en del trav, ökad trav idag också. Hon känns nog redo för galoppen men för det krävs nog lite dragkraft så hon vet vad som gäller.

Hoppas få med någon iaf, jag menar det handlar om ca 10-15min max!


Ridturen gick sjukt bra iaf, mycket stolt över henne.

Lyssnar KANON på allt verkligen. Hihii


Sakura

Ja henne låter jag vara, kollar så att hon ser hel ut iaf!


Men hon vill gärna fram till mig osv men jag låtsas bara som att jag inte ser henne, känns jobbigt för varje gång hon kommer så vill jag SÅ gärna pussa på henne.

Ibland småsurig när hon kommer vid mig men ibland inte. Min bebis <3


Men det har varit en hel del ridning nu också, hon blir 5år så givetvis ska hon klara det men det kan bli lite mycket i huvudet ibland också och ja.

Sista dressyrpasset var ganska jobbigt också i och med att hon vägrade att ta högern tex, så där blev det ganska drygt men hon hade inget emot att rida igen efter det, tills häromdagen då.


Håll tummarna för att vila är det som behövs för jag saknar min fina bebis <3

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards