sakura

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Malin - 23 januari 2013 20:15

Idag är jag sååååååå glad!!


Tog mig i kragen och tog med mig Miraz på en promenad faktiskt, trots kylan!

Och jag blev faktiskt varm efter att ha gått i raskt tempo framåt samt så sprang jag massor med henne för att få av energi av Miraz, haha


Men den flickan blir inte trött i första taget, jag hoppas löshoppningen kan göra henne lite trött. Kommer köra var 14:e dag ungefär tror jag. Så fort vi kommit igång och sen får vi se om vi kommer iväg i vår/sommar till sveden eller svärdsjö och är med på någon sådan!


Sak samma!


Vi gick ner på backa bana och gick samt sprang där, ända bort till holmen.
Den lilla vita ponnyn var ute och sprang på åkern också så jag fick messa T och tala om det, hon tackade :)


Miraz blev lite intresserad av alla hästar som sprang där i hagen men hon skötte sig för det!

Sedn vände vi och gick tillbaka, då mötte vi cyklist och någon läskig man i svart huva osv men det gick så bra så sedan en kille i massa färger som hon inte brydde sig alls i.


Hon lyssnade super på mig, vi sprang även på tillbaka vägen utan lufthopp =D Wiie

Dock blev det någon sådan när vi stod nedanför vägen och vänta på att få gå upp där, för bilarna är läskiga ibland så då reagerar hon med lufthopp :/ Men hon lyssna och slutade när jag bad sen var det lugnt.


Påvägen förbi Aramis så sprang han lite och Miraz blev till sig och la svansen på ryggen (bokstavligt talat) och börja tippa lite och fick en riktigt fin resning. Gaaash så snygg hon var, tyvärr mörkt så det blev inga direkta bilder. Får hoppas det händer fler ggr, haha

Riktigt tjusig iaf!


Riktigt nöjd med flicketösa!


Pillan fick vila idag igen :)


Sakura, ja hon börjar visa att hon känner sig utanför men kan fortfarande vrida lite på huvudet och lägga öronen bakom MEN idag kom hon fram 3 ggr till mig och hälsade, sötnosen <3

Sista gången så kom hon och stoppade huvudet i famnen på mig så jag kunde inte låta bli att gosa med henne och det uppskattade hon såååååå mycket.

Sen följde hon med in i stallet efter mig, vi gosade lite till sen sa jag Godnatt, och hon blev nog förvånad för hon förväntade sig nog något helt annat!


Känns bra detta!
Kanske kan det bli någon promenad i helgen nu med henne :)

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards