sakura

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Malin - 8 januari 2013 18:19

Idag blev det 20min övertid :p Fy fan vad jag har ont i fötterna alltså, det är sjukt :(

Lär kolla om mina vattensulor får plats i dom skor jag har på jobbet. Hoppas verkligen det och att det även hjälper till. Mina stackars fötter :(


Skit samma....


Det blidde ridning med Sakura idag och jag bestämde igår att det skulle bli ett dressyrpass och så blev det också :)


hon var betydligt mycket mjukare och jämnare idag vilket kändes kanon. En aningen lite seg, man fick verkligen jobba med henne i tex traven för att hon skulle hålla den.

Tror dock det var lite för hårt i snön och att det gjorde det lite jobbigare.


Riktigt fin som sagt, i alla gångarterna!

Hon söker sig fint ner i vänster galopp (tror jag det blir), så det känns skönt att hon börjar hitta stödet och formen även i det. Högern är som sagt lite oslipad så där jobbas det massor kan jag lova :)

Hon är riktigt duktig, lyssnar väldigt bra på mig.


Ser fram emot i vår/sommar när man kan åka iväg till ev ridbana/ridhus och träna och sådant! =D

Åker gärna till Aspeboda ridbana fler ggr faktiskt med henne, riktigt fin och stor bana!


Det blev det för dagen, Pillan och Miraz fick vila vilket jag inte tror dom dör av...


Pillan har hållits igång riktigt mycket nu så en - två dagar ska hon få nu innan jag kör ett dressyrpass på henne. Ska bli spännande!

Har inte ridit något dressyrpass på henne ännu eftersom hon var lite klen förut.

Men det blir ganska lugnt. Lär väl känna igenom henne i bägge varven i alla gångarterna och köra lite cirklar och så. Blir nog superfint det där!


Imorgon ska jag rida Sakura igen, eller om jag kanske ska tömköra? Vi får se vad dagen erbjuder sig för kul. Tömkörning var iof ett tag sedan, får se om jag orkar gå :p


Min bästa!

 

Av Malin - 8 januari 2013 18:15

Det blev som jag hade sagt med hästarna idag, var nästan påväg att bara borsta av dom men Sanne drog med mig på en liten tur uppe i skogen vilket var mycket skönt!


Tog Pillan och red barbacka + bettlöst, mesta delen blev skritt med andra ord men det blev ett antal travsteg på slutet och det gick bra. Blev lite ryckit för hon sprang in i Aramis så fort, haha


Sedan blev det en liten promenad med Miraz också, ner till Sanne och så vände vi!

Hon var riktigt skötsam tills vi kom upp till grannen, där vid häcken då flög hon i luften och sen höll hon på och jävlas lite så jag försökte longera lite löst på det korta grimskaftet vilket gick sådär :p Men hon fick springa av sig lite iaf. Blev nästan mer odräglig av det, suck!


Sakura fick en till vilodag!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards