sakura

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Malin - 6 januari 2013 16:24

Idag blev det en tur ut till stallet själv för Michelle skulle hitta på lite med kusin Maja :)


Så jag bestämde mig för att rida Miraz en sväng i skogen. Jag har inte möjligheten till att få hjälp hela tiden så jag tog mig i kragen och provade att rida själv, efter igår kändes det faktiskt väldigt bra.


Så efter att jag hade fixat allt så tog jag och gjorde Miraz redo. Promenerade med henne upp i skogen och hoppade sedan upp där inne och red tillbaka. Det gick verkligen super bra, hon ville inte riktigt helt gå framåt först men gav med sig. Hon vet vad framåt betyder det är väl mer att hon kanske aldrig gått själv framåt med mig på ryggen.


Så mer sådant så ska det nog gå bra sen!


Så jag kommer promenera upp med henne i skogen och sedan rida tillbaka och när det känns som hon fattat framåt helt så får vi se hur det går.


Jag provade även att trava ett par steg med henne strax innan hagen och det gick lika bra =D

Hon lyssnade fint på mitt kommando (sss) och travade på fint där. Helt överlycklig var jag alltså! Min duktiga flicka skötte sig lika bra idag som igår.


Så med andra ord, inga luftsprång på TVÅ dagar nu :o Helt otroligt eller hur? *Peppar peppar ta i trä*

Imorgon ska jag gå en liten promenad med henne och se hur hon beteer sig då. Hoppas på lika lugn och fin som dessa dagar.


Ska även rida Pillan en sväng, vad och vart vet jag ej ännu. Funderar på ett dressyrpass, men vi får se :)


Nu är även min sista semesterdag snart slut och imorgon är det dax för jobb igen, jag vill verkligen inte det. Önskar jag kunde vara mer ledig kan jag säga. Har känt så himla bra. Hehe


Jaja, efter stallet så har jag diskat, städat och håller på och tvättar lite lakan och diverse saker.
Har även bakat två plåtar med nötkakor =D Mums!


Nu ska jag bara slappa innan det är dax och lämna Michelle vid tåget och handla efter det.
Bjuder på lite bilder från våran tur igår, samt två bilder på Miraz när vi gick ut idag. (och jag vet att det inte är snyggt med två olika tränsfärger) :p


                 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards