sakura

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Malin - 17 januari 2013 19:13

Idag blev det pyssel med Pillan som längtat massor efter det, så fort man är i stallet så ska hon komma och bli gosad eller intagen, som igår.


Idag fick hon det iaf och det blir det i en tid nu med också!


Blev en ridtur med Sanne idag igen som jag nämnde igår, vi red bort till vändplan som man kommer ut på efter att ha ridit igenom skogen när man klättrat. Gick ruskigt bra också!

Dom båda var väldigt pigga och glada men höll sig i skinnet. Första galoppen blev kanon med något språng i luften, andra galoppen flög hon i luften en del också för då red Sanne om oss, haha


Men sen höll hon sig fint, sista galoppen på vägen hemåt i bästa backen där gjorde hon ingenting utan där galopperade vi på i full fart emellanåt och det var sååååå kul tyckte dom båda! Gud så underbart det är att galoppera i nysnö =D


Pillan blir mer och mer mjuk och arbetsvillig, känns kanon och det är riktigt kul att rida henne!

Vi får se om vi försöker oss på ett dressyrpass imorgon eller om det blir någon liten runda. Ser fram emot det som fan!


Sakura och jag kom inte överrens idag, vet inte alls vad det är med henne om det är svartsjuka eller om det har med hormoner/vädret och göra men hon är en BITCH nu!


Tänkte rida henne efter Pillan så jag gick ut och skulle ta henne och idag blev det "katt och råtta" leken som har blivit ganska ofta nu emellanåt iaf.

Sen visar hon när hon fått nog och då brukar jag fortsätta lite till och stanna henne på kommando som hon lyssnar på och då kan jag bara gå fram och ta henne.


Idag var det inte alls så, hon sprang iväg direkt när jag gick emot iaf så det hela slutade med att hon gick emot mig, riktigt jävla ilsk så när jag väl "jagat" iväg henne från mig så var jag nöjd och det fick inte bli något!


Nu får hon en veckas vila, så får man se hur hon är då... Hon kanske är trött? Märks inte annars iof, om detta inte är ett tecken? Jag vet inte, hon har ju känt sig lite utanför nu när jag pysslat så mycket med Pillan och Miraz också så jag vet inte om det kanske är svartsjuka med? Men då borde hon uppskatta att jag kommer till slut :p


Förr lekte vi leken (inget jag gillar) och sen när jag fick ta henne så stoppade hon villigt i huvudet och följde med liksom. Men idag, herregud :o Det var INTE min häst!


Får se nästa helg då, får jag ta henne då så blir det bara promenader till en början och tömkörning sen får man se!

Fattar ingenting... Hon kanske växer? Hm... Jaja..



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards