sakura

Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Malin - 28 januari 2013 19:25

Först, update från igår eftersom jag postade gårdagens inlägg innan jag ens varit ut till stallet!


Jag tog en promenad med Sakura igår, gick bort till rälsen och vände och man kan säga att hon var sjukt jävla pigg men hon lyssnade iaf! haha

Hon var lite busig också men höll sig när jag sa åt henne.


Fick jaga henne lite i hagen innan jag fick tag i henne, sedan stod vi och pratade ganska länge och jag höll fram grimman för att visa att det är OK. Så till slut gick det bra.

Jag vet inte alls vad som hänt med henne men något är det?


Jag funderar på om hennes tänder växer/byter lite nu, för hon har varit väldigt försiktig med att tugga när hon fått godis tex, så det kan mycket möjligt vara munnen som bråkar på henne och hon har ett humör och hon visar väl det ganska tydligt nu, att hon håller på med skiftning av tänder och det är inte alltid så skönt!


Jag får hålla utkik men jag tror det är så, för hon ääääääälskar när man kliar henne efter sidokäkarna. Då kan hon stå och njuta och sträääääcka på halsen!

Det är väl kindtänderna som ryker nu tror jag och det blir ju i det läget.


DAGENS!!!

 

Sakura...

Idag gick det betydligt bättre att fånga henne i hagen, stod och pratade med henne och gosade lite först. Visade grimman och sa att det är lugnt osv :p Sen var det helt OK att sätta på grimman.

 

Tog och borstade av henne innan vi sedan gick iväg på en promenad även idag :)

Denna gången gick vi bortåt holmen och ner på vägen för att gå ner på backa barna där vi fortsatte bort till holmen och sedan vände tillbaka.

 

Vi både skrittade och sprang en del vilket hon tyckte var kul :)

Väl hemma fick hon gå ut i hagen igen.

 

Pillan...

Det blev en ridtur på Pillan idag, gud så skönt!

Dock var hon riktigt pigg och lite stark för den delen. Vi red upp i skogen och tog den längre rundan, stannade till vid rondellen och tog några varv där i skritt mest sedan liiite trav bara, inget krävande direkt!

Men hon var ganska på och stark även där så hon blev lite svettig trots ingenting.

 

Sedan blev det skritt hem där hon fick sig en ordentlig avborstning igen :)

 

Miraz...

Det blev en liten promenad för fröken, ner till Sanne och vände hemåt.

Gick strålande även idag, riktigt nöjd är jag. Vi sprang lite också och hon blir lite busig så hon busar till lite med huvudet och låter lite men det är allt, superskönt!

 

Så idag fick alla aktivering, även om det inte var mycket för Sakura och Miraz men det är något såhär.

Miraz behöver bara få komma ut och känna att jag gör något med henne :p Haha

Sakura kör jag sakta med nu.

 

Får se vad morgondagen erbjuder sig!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards