sakura

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Malin - 3 januari 2013 20:02

Haft en helt toppen övernattning hos sis min, vi såg på film på slutet av kvällen och la väl oss efter 01 tiden till slut, dödstrött var jag. Hade varit uppe länge som sagt ;)


Var väldigt seg i morse så jag gick väl inte upp förens efter halv 1 kanske och då gjorde jag mig klar och käkade lite frukost sedan så gick jag och Michelle till bussen tio över 1.


Väl hemma så var det diska som stod på tur och när jag var klar med det så stack jag ut till stallet.

Var inte mycket att mocka och inte mycket vatten att fixa heller så det var väldigt skönt.


Tog in Sakura, eller först fick jag såklart lov att jaga/busa med henne innan jag fick ta henne! Börjar bli en aningens drygt nu alltså. 

Väl inne så stod hon snällt och fint åter igen medans jag gjorde henne klar. Blev en liten kort barbackatur i skogen ovan oss. Red även bettlöst, provade och se om det funkade bättre med nosgrimman och det gjorde det verkligen! Så det blir definitivt mer av det   


Blev som sagt bara en snabbis då Amelia frågade om jag ville hänga med henne runt kyrkan och det tacka jag absolut inte nej till.

Så när vi kom tillbaka så tog jag in Pillan som kom direkt mot mig och stoppade huvudet i grimman    så det blev en snabb fixning av henne och på med all utrustning inkl tusen jäkla reflexer... 


Men iväg kom vi och jävlar va det var dimma ute då, man såg inte långt framför sig alltså!

Ridturen gick riktigt bra faktiskt. Red bettlöst igen vilket funkar himla bra. Söthäst!


Vi red runt kyrkan som sagt, blev lite trav upp för långa backen MEN det gick inte så bra för mig. Slog nämligen i svanskotan rätt rejält i stallet när jag gjorde Pillan klar. Så pass illa så att jag inte kunde sitta i sadeln :( Fick sitta mer lutad framåt för att avlasta rumpan.. Inte kul alls :(


Har väldigt ont nu med, men faktiskt inte lika mycket, var fan orolig att jag slagit till pass hårt så att det blivit en spricka, för hjälp vad det gjorde ont...


TACK Amelia för ridturen iaf, ser fram emot fler turer nu när man kanske kan försöka få till mer sådant!


Nu ska jag och Michelle snart se på skräckis men först ska det duschas lite =D

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards