sakura

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Söndag...

Av Malin - 27 januari 2013 14:51

Och jag är skitklen :/ Var ut med ett gäng från jobbet igår och det var sjukt jävla trevligt.

Riktigt god mat käkade vi, väldigt gott sällskap och hyffsad musik. Hade föredragit annan musik men det gick faktiskt. Dock inte riktigt och dansa till, haha


Blev såklart lite efterfest också, så gick väl hem runt 05 i morse, tur det inte var så långt bort från mig vi var iaf!

Men det var kul!


Men till hästarna..


Veckan har varit seg eftersom det varit sjukt jävla kallt, 20-25 minus säkert lite mot -30 hos hästarna om nätterna och det är fan hemskt :o Så jag har inte gjort något med dom nu.


Igår tog jag mig an Miraz, för då var det ynka -3 grader ute och man kunde äntligen göra något med dom. Tyvärr hade jag inte tiden att göra något med Pillan eller Sakura för jag skulle bort (som jag skrev ovan).


Men Miraz och jag gick ner till Sanne och vände iaf och promenaden gick så jävla bra, avslappnad och lugn samt lyhörd till tusen =D 

Och inget bus i luften! Så jävla nöjd alltså!


Bilar åkte förbi, Aramis hälsade som vanligt och sedan Sannes grannes vindsak snurrade och lät osv, men hon stod bara och kikade på den ett tag och funderade väl säkert vad det var för konstig sak, hehe

Min sötgris!


Kan iof säga att i fredags så "borstade" jag av Sakura också.

Hon var väldigt gosig och följde efter mig som hon gjort nu väldigt mycket så jag tog ett grimskaft och la om det om halsen och ställde mig i gången och började borstade av hennes med handen, över hela kroppen och hon stod och hon stod så snällt där och njöt, lite grinig ibland när man kom på vissa delar men inget mycket utan slutade när jag sa till henne.


Sedan släppte jag ut henne igen så hon gick och käkade och verkade väldigt nöjd.

Dock verkar hon fortfarande inte vilja bli hämtad, så vi får se hur det går nu när jag tänkt börja ta in henne. Det blir säkert småtester och grinig sida från henne men jag hoppas hon är självgod nu och vill komma, för hittills vill hon ju.

Jag har "jagat" bort henne flera ggr nu för att det inte är hon jag vill ta in osv och visst hon har blivit sur men gått till slut, sen kommit tillbaka efter ett tag och hoppats på att det är hennes tur men ja... Vi får se!


Så fort jag går ut för att hämta Miraz eller Pillan så viker Sakura undan, min lilla bebis... :(

Väldigt trist!


Skit samma...

Jag har lite bilder och filmer och dela med mig av, bland annat från igår men även sen under veckan...

Slänger in dom i ett nytt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards