sakura

Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Pillan + Miraz

Av Malin - 20 januari 2013 20:30

Sovmorgon även idag :)

Och dessutom den bästa helgen på väldigt länge måste jag säga.


Jag och älskling har fått mycket tid till att umgås denna helg. Myst i soffan framför tv´n, bästa som finns är att bli omhållen av sin älskling, såååå mysigt och varmt ;) haha


Till hästarna ;)


Miraz


Tog in Miraz först idag och gjorde henne klar för en ridtur. Tänkte först om jag skulle gå ner på backa barna och prova lite mer trav på henne där och lite kommandon men jag backa på det alt och valde istället den vanliga korta rundan eftersom den är vi säkra på ;)


Hoppade upp och upp i skogen, många som åker skidor runt slingan nu men hon var riktigt duktig och stod bara och kollade på dom, jag berömde massor!

Sen testa hon nog mig för första gången idag faktiskt, hon tog och stannade på skidvägen så att säga (inte på det spår som är i bruk) men iaf vid det och vägrade gå upp på slingan som vi går på, så jag fick efter en stund säga åt henne på skarpen och då gjorde hon något skutt men gick något steg fram sen var det stopp igen.


Valde då att hoppa av för jag vill absolut inte bråka i onödan nu. Det kanske är det dumma men jag vill inte bråka där eftersom det åker skidmänniskor osv.

Gick en bit upp och hoppade då upp igen.


Inga problem, då fortsatte vi och strax därefter blev det lite trav, både sakta och ökad. Hon verkar förstå skritt och traven väldigt bra nu. Men det är på vår lilla slinga, hur hon skulle reagera ut på tex backa barna vet jag ej? Det lär testas INNAN jag avslutar ridningen under en period.


Sen fick jag en så pass bra framåtbjudning i ökade traven en sväng så jag provade och smacka på och hon föll in i ett par galoppsteg innan hon sedan bockade lite eller vad hon gjorde, inget farligt så vi fortsatte traven därefter. Sedan så försökte jag med en galopp till och blev lika där förutom mindre skutt.


Så nu är första galoppstegen avklarade, ok inte så mycket till galopp men jag kan nu dra med mig Sanne kanske? Och få henne som drag framför. Nu har hon haft mig på ryggen i alla gångarter även om galoppen endast blev något steg. Men vi klarar detta!


Galoppen och utritt på annan väg är kvar sedan blir det nog lite vila från ridningen och går istället över till promenader och ev tömkörning igen. För en hel vila får hon vänta lite med tror jag eftersom hon stått mycket innan. Och vill aktiveras för den delen, märks när hon är uttråkad, hon hittar på dumsaker då! :/


Pillan


Pillan blev det ett dressyrpass med, precis som lovat!

Gick hyfsat bra, vi fick hållas på en konstig volt för att inte rida på skidspåren som nu finns där uppe också. Jag är dock glad för att vi fortfarande kan hålla till där så jag klagar inte :)


Pillan var sjukt jävla pigg och glad, lite stark ibland också.

Jobbade på ganska mycket i skritt och trav med formen, lite volter och ställningar. Försökte böja henne hyfsat också vilket gick bra, emellanåt.


Vi tog lite galopp också vilket hon tyckte var buskul idag :o Hon for väl i luften några ggr med mig, hahaha

Eftersom vi inte hade hela rondellen för oss så fick jag hålla henne en del i galoppen och samtidigt försöka böja/ställa henne och jag tror hon tyckte det var lite jobbigt ibland och därav säkert gjorde sina skutt.


Men hon var riktigt duktig, och man såg att hon tyckte det var kul. Framåt och vaken hela tiden. Lyssna klockrent även om hon i början försökte galoppera mer än att trava men det släppte också.


Imorgon vet jag faktiskt inte vad jag och hon ska hitta på? Funderar på om jag kanske ska tömköra henne en sväng? Hm, ja det kanske vore något.

Vi får se imorgon helt enkelt, men nu är vi på gång här =D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards