sakura

Alla inlägg under mars 2012

Av Malin - 5 mars 2012 16:48

Åkte ut tidigt igår eftersom jag var upp tidigt och kollade på Vasaloppet :) Amelia sov som vanligt ;) hahahaha

Men jag åkte ut efter att ha skickat ett dussin med mess till henne utan svar, mockade och fixade vatten åt henne sedan fotade jag lite trötta hästar i hagen - Miraz och Pillan låg och sov i hö´t :) *myspys*


Sedan tog jag ut Miraz på promenad, ner på backabana och tillbaka över åkern och Amelia vaknade under den tiden iaf ;) Hahaha

Lugn och snäll flicka idag men det kan nog ha varit för att hon gick omkull utanför stallet på isen, spånet höll inte henne på fötter denna gången eller så lär hon ha gått snett och ja... Fick henne att ligga kvar nere ett tag iaf och sen upp och in mot gräset. BLÄ vad sånt där är läskigt alltså!

Allt gick bra iaf, inge hälta inge värme lr sår *puuuh*


Sedan blev det intagning utav Pillan och Sakura, gjorde dom klara och stack sedan ut och red. Blev en ny väg som Amelia visade mig, klättring blev det och ja det var väl ok. Hade dock önskat mig mer och klättra på och bättre mark. Men jag är glad bara vi kan gå och klättra någonstans så detta är KANON!

Tack bruden för att du visade vägen...


Sedan tog vi vägen tillbaka och gick mot Lönnemossa och sen in på en ny stig där som ledde in på en väg som vi ha ridit på, men det var iaf trevlig och vi hade väldigt pigga och glada hästar.
Amelia var med om både bockning och bakutspark efter att vi hoppat en liten stock, hahaha


Jag fick vara med om något krusedutt också, men det var inge farligt.. Ibland är det kul och rida bakom dom andra för då ser man allt ;)


MYCKET trevlig ridtur på 1 timma och 20min...


Efter ridturen kom Sarah förbi och hjälpte oss byta ut tråden i hagen eftersom strömmen slutat gå igenom på vissa ställen så nu borde den gå igenom. Jag vet dock ej eftersom jag inte testat. Har inte någon sådan där mätare men ska inskaffa det faktiskt ;)

Citygross har så jag får köpa hem en sådan senare!


Jag kommer på en MASSA planer också hela tiden, men jag vill såååååååååå gärna att Amelia hojtar till och frågar och kommer med idéer också. Det är ju faktiskt vi båda som blev sugna på en massa roliga saker nu och jag hoppas vi får till det.


Vi ska även prata med faderjord om detta också såklart, men man lär ju lägga upp ett förslag som man sedan kan visa och berätta om så han enklare kan fundera på det :)

Halvvägs är vi väl faktiskt... Så Amelia, hojta på msn när du ser detta. HAHA


Nu ska jag slappa resten av kvällen, jag är helt död...
Blir inget stall idag eller imorgon... Ska vara lite social med karln också tänkte jag och det finns sysslor även i hemmet som lär göras.


På onsdag ska jag nog tömköra en liten sväng och ev en liten promenad med lillan. Får se vad jag orkar/hinner med. 

Av Malin - 3 mars 2012 19:50

120303


         

               

Av Malin - 3 mars 2012 17:04

Japp som rubriken lyder så är den fina gröngöling tillbaka, vi har haft en på baksidan vid oss varje vår/sommar som man alltid vaknar till TIDIGT på morgonen :p Idag vakna jag vid 07 utav den, härligt ;)
Tog ett tag att somna om eftersom man hörde den hela tiden, hahaha


För er som inte vet vad en gröngöling är så får ni en bild :)



Stack til stallet senare än tänkt för jag trodde att Amelia och Sarah skulle rida tillsammans idag men där hade man väldigt fel. Lät som så på Amelia när hon sa till mig häromdagen att hon tänkte be Sarah ta Pillan idag :)


Så det var tråkigt, hade gärna ridit med Sarah på en härlig tur i vårvädret som varit idag även om jag hade tänkt rida själv så kan man ändra dom planerna. Men så blidde det ju inte.


Jag började med att mocka, även utanför dörrarna och i hagen men det känns förjävligt för dom kommer bara och skiter ner skiten hela tiden. Har iaf bestämt att när jag bygger om hagen lite så blir det även lite nytt utanför där. OM nu vi får bygga ligghall, Amelia verkar inte vara så seriöst intresserad helt ärligt :/

Vi lär ju få ordning på det där och sen gå och prata med hennes fader tillsammans och lägga upp hur vi tänkt, disk hur vi gör med virket osv. Hur vi gör upp med det, vem som betalar eller om vi delar osv osv.


Men blir det inget bygge så lär jag hitta en annan lösdrift/stall för mina iaf!

Miraz har vuxit så mycket så ligghallen nu är på gränsen för liten för mina 3 så en till häst får INTE plats och i höst får inte Miraz plats för den delen heller så det lär ju byggas nytt, eller byta "rum" i stallet som Amelia och jag disk lite på häromdagen.
Men helt ärligt tror jag mer på en ligghall, skönt och ha tillgång till tvåboxar OM någon skadar sig osv.


Jaja, jag skurade ur baljan rejält idag också så hästarna blev väldigt glada kan jag lova ;) Nu kunde man se klart vatten tills Pillan jagade Miraz genom baljan :/ HAHAHAHA

Jävla hästar!


Sedan blev det en otroligt härlig ridtur på Sakura!
Red runt Lönnemossa idag vilket gick kanon, ingen tvekan för att gå förbi kossorna som det kan vara när man rider med fler, då ska dom bara fjanta och vägra gå osv. Nu gick hon utan problemo :) Duktiga ponny <3


Blev mycket gå på hela denna vägen i stort sätt för det är ISBANA.... Men det fanns ställen vi kunde trava på och när vi kom ut på grusvägen i skogen då blev det en massa galopp och en lycklig ponny =D

Hon fick springa på lite idag för hon är så jävla pigg speciellt när vi galopperat lite då vill hon bara mer och mer.


Så hon blev lite svettig faktiskt!


Härlig ridtur på ca en timme blev det!

Fotat lite idag så jag lägger nog ut det sen... 

Av Malin - 2 mars 2012 19:52

Jag har nu köpt mig en ny sadel, PANGpris då den bara hängde och samla dam sa hon!
Och helt sant, kikade runt och kolla vad dom ligger på och man kan sälja en sådan sadel för 2500-3000kr exkl tillbehör.

Jag köpte min för 900 inkl FRAKT samt tillbehör!


Det är en Thorowood dressyrsadel "T4" en äldre variant med fishinlägg istället för koppjärn!

Helt ok sadel, vi provade den idag nämligen och jag är osäker på om den ligger helt perfekt men den låg absolut inte helt dumt och Sakura varkade trivas med den också.


Vi får se helt enkelt, "sadelmakaren" Sanne ska få kika på den här någon dag och även kika när jag rider då jag ev tror att den glappar lite bak men jag vet ej :p Det kanske bara är en synvilla på hur sadeln låg. Den hade nämligen lite luft bak vid bossorna, dock inge jättefarligt. Har alltid hört att det är bättre med lite luft än att dom ligger helt på för dom trycks ju ner när man sitter i den och rider.


Jaja!!


Vi red ut i skogen, den mörka skogen som var ganska isig och hal kan jag lova, vi gick på sidan överallt i stort sätt för det var ingen idé att försöka bryta några ben tycker Sakura ;)

Red vägen med alla broar som är översvämmande lr vad man ska säga, och ut på grusvägen vid den stora bron.


På grusvägen blev det en hel del trav men även GALOPP!!
Jag tog modet i och prova på det och hon tog den så perfekt 3 lr 4 ggr för mig. Jag blir så jävla stolt!!


Lite rusk med huvudet emellanåt men annars kändes det som att hon jobba fint i galoppen och att hon ev försökte hitta balans med bett och allt. Kändes UNDERBART!

Ska nog ev prova imorgon också... Men jag vet inte om jag är redo för galopp med sällskap ännu, hon har varit så busig och en massa energi så tror vi får avvakta tills alla fyra fötter är på marken igen ;)


Jag är supernöjd med dagen och jag tror pigga Sakura är det med, hon blev verkligen superglad att få galoppera igen, varje gång jag korta tyglar så trodde hon AAAAH GALOPP, men nej.. haha SÖTNOSEN! 

Av Malin - 1 mars 2012 21:28

I massor kan jag lova, för min del.


Åkte med Sarah ut efter jobbet till stallet, först tog jag och fixa haspar på bakdörrarna så man kan stänga dom även vintertid utan att hålla på och böka! Sedan så tog jag in Miraz och storborsta henne, hon är så ljuvlig lilltösa som står och halvsover på gången varenda gång, hon älskar verkligen att få komma in och bli ompysslad!


Sedan gick jag och hon ut och gick, samma väg som igår... Ner till vägen och ner på åkerkanten. Gick kanoners förutom att hon ALLTID hoppar rakt på mig, någon dag ska ni se att jag ligger där i snön med henne PÅ MIG! haha

Idag åkte det förvi en jävla massa bilar, en buss och två bilar med transporter bak på :) INGA PROBLEM!


Lite seg på vägen ut så jag försöker jobba henne med att gå framåt mer, från ingenstans biter hon mig i armen så jag har ett fint litet märke där kan jag lova.

På vägen hem kunde hon knappt skritta, det var trav och det var gåendes i sidledd och fy fan...

Sluta med att jag fick en kospark, rakt på sidan av smalbenet!


Så därefter fick hon minsann veta hut kan jag lova, här ska man gå FOT!!!!!! Inte trava speciellt INTE gå om mig!

Satans f*ithäst! Då var jag inte glad kan jag lova.


När hon var klar var det Sakuras tur, blev rask promenad runt krykan, hon var väldigt på och pigg. Väldigt glad faktiskt, skit kul att komma ut för hand tyckte hon :) Så det var skönt!

Idag tog vi "bakvägen", valde att gå ner till backabarna först och runt så :)


Träffade en trevlig kvinna vid bron så vi stod och pratade lite innan vi gick över där, mycket trevligt med sociala människor :)

Sakura var också lite småbitig idag, vette skjutton varför. För så är hon liksom inte vid hantering såhär :S Måste vara vårkänslor??? HAHA


FIxade även vatten åt Sarah idag, jag ska göra ren baljan i helgen, försöker göra det med lämna mellanrum och det går väl bra. Tror dock bara det är jag som gör det? Eller flickor??? haha


Imorgon blir det rida, tror det får bli upp i skogen och vargvägen. Kanske prova en galopp OM hon känns OK!


JUST DET GIRLS!

OM NI KÄNNER FÖR ATT MYSA LITE MED MIRAZ SÅ FÅR NI GÄRNA TA IN OCH BORSTA HENNE IBLAND OM NI VILL.

Hon tappar så enromt mycket päls nu så känner ni för att borsta någon dag så kan ni göra det om ni vill :)

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards