sakura

Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Malin - 31 mars 2012 18:09

blev det idag =D


Jag och Amelia red bort till Lönnemossa och hoppa trähinderna som finns där (sen tidigare tjejer som stod i Lönnemossa stallet när jag stod där).


Iaf, jag var sjukt nervös måste jag erkänna jag gillar inte riktigt och hoppa längre, livrädd för att ramla av (vilket jag iof är ganska bra på och göra nu förtiden iaf) haha.. Men jag ska fan vinna över min rädsla så jag gjorde det.

Jag fick rida först och jag hoppade ALLA hinder faktiskt utan problem, visst jag höll henne lite för att minska risken för STORT hopp men hon hoppade knappt istället så :p 


Hon sköter sig strålande och verkar älska det enormt =D
Amelia hoppade Pillan som verkligen blev överraskat skitglad över att få hoppa, fullt ös medvetslös kan jag lova :p Fick hjälpa henne och stanna Pillan, hahaha


Amelia fick även prova på och hoppa Sakura, det är på tiden eftersom det är HON och Sakura som snart ska ut på tävlingsbanorna. Gud så jag längtar!


Jag hoppas dom hinner med någon pay and jump detta år, sen får man se hur det går för dom. Löser inte licens förens jag vet att dom kommer ut på ordentliga tävlingar också, men det gör dom nog nästa år tror jag, eller vad tror du Amelia? Om du fortfarande vill då så att säga ;)


På vägen hem red vi genom kohagen för Amelia hade ridit där i Torsdag och det är då inge ström i tråden så det gick kanon, skönt det för det är en så otroligt mysig väg =D


Blev i stort sätt bara skritt hem, hästarna blev så taggade efter hoppandet så vi vågade inte riktigt annat, hahaha

Kändes som det säkert skulle bli några bocksprång ;)


Efter stallet var det hem och diska lite, satt mig en sväng vid datorn också och kollade öppetiderna för Rusta, vi har sagt sen i julas att jag vill ha nya gardiner i köket så NU äntligen tog vi oss dit och dom hade inte direkt mycket och välja mellan så det blev ett par vita och ett par lila panellängder, genomskinligt tyg eller vad man ska säga. Blev riktigt bra faktiskt!


Ska inskaffa något nytt till vardagsrummet också samt en duk till köket :)

Känns som man likaväl kan börja piffa upp lite mer här hemma för vi verkar ju inte komma ifrån denna lägenhet!


Vi har även kikat in en ny soffa på IKEA, en som jag väldigt gärna vill ha men den får verkligen inte plats här hemma så David vill inte riktigt köpa den nu och jag VET att den inte kommer finnas så jädrans länge till på Ikea, för så är det. Alltid varit så med vissa saker där..... Men jag HOPPAS innerligt att den finns kvar sen för jag vill ha den.


Nytt vardagsrumsbord vill jag också ha, vill ha ETT bord nu och inte två formade bord som var snyggt och bekvämt i början ;)

Kikat in nytt köksbord också, men det verkar finnas kvar alltid, hos JYSK... David är inte så popp på att köpa ett därifrån men jag ÄLSKAR det. Svart, tjockare/rejälare trä samt stolar till med grått typ/klädsel då. Me like!!


Ja, sen är det väl tavlor då, å ny dator ;) Men det kommer så småningom, bara dom nya procesorerna släpps vill säga! Han sa att en dator med en av dom bästa processoren kommer ev hamna runt 8000-9000kr, och jag behöver ingen värsting processor!


Hade funkat bra med en Intel core i7 för min del liksom :) Men karln ska vara envis som sagt ;)


Oj, nu har jag nog babblat färdigt här tror jag ;)


Må gott!!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards