sakura

Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Töm + ridning

Av Malin - 21 september 2012 22:54

Började med och fixade vattenbaljorna när jag till stallet idag sedan mockade jag :) Stängde ut hästarna men tog in Miraz!


Gjorde henne klar för en liten tömkörningstur!

Åh vet ni vad, provade att starta direkt från gården denna gång och det gick så sjukt jävla bra. Gick lite segt förbi hösilagebalarna men absolut inga problem.


Sen svängde vi upp vänster direkt i skogen och fortsatte uppåt och gick den lite längre turen idag. Tog faktiskt och hoppa över en stock med henne också :)

Hon var pigg och fin så vi kunde till och med trava på sina ställen :) Hon börjar lyssna bra på "sss" lr "shhh" ljudet som vi gör vi traven. Så det går framåt på alla punkter!

Sedan borsta av henne och gav na mat efter turen.


In med nästa och vi tog en tur förbi broarna och upp för lilla backen, svängde höger mot Lönnemossa och red bort till breda bron och in där och sen upp vid lilla backen igen och då vänster mot grusrondellen. Mest skritt med andra ord men även en del trav och någon galopp.

Stannade till vid grusrondellen och körde 2 varv galopp som avslutning innan sista biten genom skogen hem!


Åh just det... Vid broarna fick jag hoppa av för att rätta till en planka där och jag kände att det var liiite halt då vilket jag inte trodde att det skulle vara.

Så jag valde att leda över henne, hon gick försiktigt och plötsligt så blev hon till att skynda sig vilket slutade med att hon puttade ner mig i vattnet :o

TUR nog landa jag inte i det djupa men skorna försvann ner i det blöta rätt fint. Och jag tänkte det TUR ATT JAG INTE RAMLADE!!!

Så det blev lite kallt om fossingarna måste jag erkänna och blött!


Väl hemma fick hon mat och en avborstning :)

Imorgon blir det nog inte mycket, ska regna hela dagen.. Så beroende på hur det regnar så får vi se :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards