sakura

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Malin - 16 september 2012 19:59

Idag blev det tidig morgon, väldigt skönt typ ;) haha

Söndagar är heliga och man vill väldigt gärna sooooooova!


Men ut kom jag och vi var väl borta på banan runt halv 1 kanske, och ridpasset gick väl hyfsat bra. Hon var lite loj i början men efter en liten puch så gick det an iaf. Men det är förbaskat vad hon tycker det är jobbigt att arbeta i denna mjuka sand, hon snubblar och tappar både fram och bakben emellanåt.


Galoppen blir jobbig för henne också så där lär man verkligen ligga på och pucha henne hela tiden. Så nog blir det lite sura miner från hennes sida men hon kan bara hon får stödet!

Och med mer styrka och vana på det mjuka underlaget så kommer det säkert bli bättre för henne med.


På slutet gick det riktigt bra, hon bjöd på sig i både skritt och trav även lite i galoppen om man höll sig i änden mot huset. Så det var riktigt kul :)


Sen gick vi hemåt och där fick hon pusta ut en sväng innan hon skulle bli lite skrittad utav en tjej som kom och hälsade på henne :)
Tanken var egentligen att hon bara skulle hälsa på henne och se hur hon var men jag frågade om hon inte ville skritta en liten sväng och det ville hon såklart.


Så vi gick runt kyrkan och Miraz fick följa med också :)

Det gick suveränt och Sakura var riktigt pigg och fin, märktes inte alls att vi hade kört ett dressyrpass innan så detta var nog bara en skön avslutning för henne tror jag.

Hon travade lite på backabana också för att känna på henne, och hon reagerade på hur känslig Sakura är, man behöver bara knipa lite uppe vid insidan av låren så flyttar hon sig åt sidan och likaså om man kommer åt med ben/fötterna.


Hon sa iaf att Sakura var superkul att rida och hon hade en riktigt fin färg! Hihii

Så hon vill komma tillbaka och prova mer, vara med och se hur allt går till. Ja få lite rutiner liksom.

Det kändes kanon iaf!


Så nästa gång blir på söndag igen, så får vi se hur det går :)

Det känns bra så jag hoppas detta kan vara något. Hon sa även att hon kan tänka sig att rida Pillan lite senare också när jag får tillbaka henne. Och det vore väl kul, med ridsällskap och att Pillan får bli hoppas lite igen :)


----

Veckans upplägg vet jag inte riktigt ännu.. Hade velat få in en löshoppning, men även mycket mer.
Klättring samt dressyr/hoppträning. Vi får se.

Nu först blir det vila måndag och tisdag!


Torsdag ska jag rida med Amelia! Äntligen, hon och jag har inte ridit själva på en evighet, saknar det!!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards