sakura

Alla inlägg den 15 september 2012

Av Malin - 15 september 2012 21:33

Åkte ut till stallet med 13.15 bussen, tanken var ridning med Amelia men då hon skulle åka med sin moder ner på stan för lit shopping så sa jag att jag ska ändå göra allt möjligt innan, mocka, fixa vatten, hämta batteriet samt fixa med Miraz så jag sa att vi nog hinner med ridningen efter det.


Men så blev det inte...!


Först ut blev alltså Miraz, storborstning utav henne plus att jag gjorde rent karlederna på henne.

Sedan spände jag på tömkörningen gjorden samt så fick hon ha tränset på sig idag under grimman. Vilket gick väldigt bra :) Hon har vant sig fint med tränset nu, får se när jag börjar använda tyglar/tömmarna direkt på tränset hur det går.


Jag tog även en ny väg idag, eller den är inte ny för henne för jag har gått med henne där samt att jag tömkörde där 2 ggr i våras men då med sällskap.


Det blev runt kyrkan med andra ord, ledde henne ner till brevlådorna och därifrån tog jag tömmarna, hon stannade och ville inte riktigt gå fram på ett ställe i och med att bonden höll på med åkern. Men hon gick på efter lite övertalning och det gick riktigt bra :)


Över rälsen tog jag och ledde henne eftersom hon tycker den är lite läskig när hon går först. Sen gick vi på hur fint som helst, vi travade lite också. Duktiga flickan :)

Borta vid kyrkan hade dom nog begravning så det var massa folk vilket faktiskt gick helt OK :)
Vid sidan av kyrkan började dock folket komma ut och hon såg den blåa lådan med grus i så där ledde jag henne förbi men sen gick jag bakom igen när vi kommit ur synvinkel från folket.


Hon gick över bron utan problem, först :) Jag är så stolt över min fina flicka!

En bil stannade nere vid vägen sen så där ledde jag över henne också för att få lite mer fart.


Jag är riktigt stolt över flickan som tog detta med godan ro ändå! Det går verkligen framåt, detta var alltså 3:e tömkörningen sen vi satt igång och det blir bara bättre och bättre.


Strax hemma mötte vi Sanne som varit ut på en tur med sin svarta! Riktigt kul, Miraz brydde sig inte alls i hennes svarta utan stod där lugnt tills på slutet då hon ville hemåt. Haha

Men rätt som det var så börja hon brunsta, detta är hennes första brunt faktiskt. Helt otroligt att den kom bara sådär :p haha


Sanne skrattade och sa det, båda mina flickor verkar gilla hennes svarta. Sakura har heller inte brunstat för en kille tills hon mötte honom. Haha


Sen borstade jag av henne och gav henne sin mat och sen fick hon komma ut och Sakura in.

Det blev även här en tömkörningstur.


Sakura ÄLSKAR verkligen att bli tömkörd, något man ser väldigt tydligt!

Tog även denna vända runt kyrkan men bakvänt.

Körde även med inspänningstyglar idag, vilket jag typ aldrig gör... Men varför inte nu liksom.


Hon gick som en klocka hela turen, riktigt fint. Lite lågt inåt emellanåt men detta är för att hon inte är fullt så stark ännu men det kommer. Hon visar goda framsteg både här och där.

Vi körde alla gångarter, lite sidövningar också.


Bjuder på någon bild och film från idag, men kom ihåg filmerna är som dom är för att dom är

minskade vid överflytten från mobilen.


         



 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards