sakura

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Malin - 8 september 2012 21:04

Idag har jag hållt igång med flickorna :)


Tog med mig båda två upp till stallet, båda blev som vanligt väldigt glada av att se matte komma, så dom skynda sig bort till grinden och stod där och väntade med att få på grimmorna.


Väl uppe så fick Miraz inta boxen med hö och Sakura blev borstad och iordninggjord för ett dressyrpass uppe på grusplan. Gud vad kul det är att rida denna ponny alltså, hon är ALLT jag någonsin önskat mig!

Passet gick så sjukt jävla bra alltså, mjuk och fin och lyssna kanoners. 


På slutet red vi bortåt uppför branta backen och sen tillbaka. Hon satte en kanonfin galoppfattning!

Dessutom har vi börjat stärka galoppfattningarna i massor vilket går bra, till och med börja från skritt vilket går sjukt jävla bra. 

Traven är riktigt fin med, både lugn och ökad trav. Så kul att rida henne =D


Så hon fick en massa beröm vilket man ser att hn uppskattar och tycker om, hon blir så himla nöjd då :)
Vi körde bara på ett tag, vill inte trötta ut tösa. Men å andra sidan verkar hon tycka detta är riktigt kul.


Väl hemma blev hon avborstad och fick massa gott, bytte plats på flickorna så fick Miraz komma och bli avborstad också. Hennes ben var inte vackrast men det gick väldigt bra :)

Hon har blivit så snäll och lugn med benen, så himla skönt!


Ja sen tog jag kameran och gick iväg med henne.

Vi tog faktiskt bilvägen bort till ridbanan idag, lika bra att öva i massor medans man kan.


Bilar bryr hon sig inte i längre men långtradare och traktorer är lite läksiga dock. När vi kommit halva biten på vägen så kommer såklart världens största och längsta långtradare, jag blev livrädd för jag visste inte alls hur detta skulle gå. Fanns ingen plats att gå ner på då vi var vid ett hus och dennes gård så vi fick vända och ner på gräsmattan bredvid gården (hoppas det var OK). Lastbilen kom precis och körde förbi när vi kommit ner och lillbäs stod lugnt och fint där och spanade in lastbilen som var så stor och kom i ganska hög fart ändå.... SÅ DUKTIG FLICKA!!!!


Berömde henne i massor och vände sedan om henne för att fortsätta åt rätt riktning. Hon var så otroligt lugn och fin alltså. Hon förvånar mig för var gång vi hittar på något tillsammans <3


Väl borta på banan så skötte hon sig super, brydde sig inte alls i hästarna fast dom höll på där. Hon spanade in dom lite men sen käkade hon gräs och kikade runt.


Hon fick gå över en blå plastbom också, den var riktigt läskig i början men sen var det inga problem alls för henne. Hon litar enormt bra på mig.

Körde lite lös hantering också, följa mig, stanna vid kommando och backa. Hon satte allt väldigt bra förutom backningen, då gick hon lite åt sidan efter 2-3 steg bakåt.. Men hon är duktig :)


Bilder :)

                               

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards