sakura

Alla inlägg den 1 september 2012

Av Malin - 1 september 2012 19:29

Onsdag: VILA

Torsdag: VILA


Fredag: VILA samt att jag, älskling och Sanna åkte ner till Örebro över dagen.

Eller David släppte av oss i Örebro medans han åkte vidare till Linköping för att köpa en fräs.


Sanna skulle åka ner och hälsa på moder och Michelle så då fick hon åka med och jag stannade där medans David åkte vidare. Blev en sen hemgång. Var hemma nästan vid halv 3 i natt. Så då la jag mig direkt iaf! :)

Helt super duper trött eftersom vi åkte direkt efter jobbet bland annat.


Men jag fick träffa Petra och barnen också vilket jag uppskattar, saknat dom massvis <3<3 Mina små älsklingar, hoppas dom kommer upp snart så får dom rida lite!


IDAG!

Idag blev det ett dressyrpass med Sanne men det blev uppe vid grusplanen då vi fick lite sent svar om vi kunde vara på banan. Men det gjorde inget, mest vårt fel eftersom vi skrev lite sent till henne och frågade.


Men iaf så gick det sjukt jävla bra!!
Så himla glad och stolt över min prinsessa.


Hon var riktigt mjuk och fin samt följsam i bägge sidorna inte stel för 5 öre alltså =D

Hon jobbade på riktigt fint, otroligt fin galopp idag i båda varven. Jag satt där och log hela tiden och rös mellan gångerna för att hon gjorde så jävla bra ifrån sig!


Tror vilan under dessa tre dagar gjorde sitt efter dressyrpasset i tisdag!

Imorgon blir det en liten tur tror jag, på måndag ska jag rida med Sarah. Ska visa henne klätterbacken och den vägen så att även hon kan ut och klättra och bygga muskler på fina Pillan som behöver det :)


Sen blir det vila igen i en eller två dagar. Vi får se hur det känns :)

Får se om jag kanske tömkör imorgon istället för rida, får se vad som känns bra!


Sakura fick spola av benen idag också, vilket jag inte gjort på säkert minst 1 år :o 
Lite läskigt i början men det gick bra sen. Bakbenen var lite läskigt men det gick hyfsat bra!


Jag hjälpte Sarah med Pillan också, men det gick så bra så. Lite läskigt i början men sen var det inga problem

alls. Hon har vant sig efter all min tid med jobbandet av det där kanske ;)

Hon var ju fullkomligt livrädd för vattenslangen när jag köpte henne! 


Efter hjälpte Sarah mig med Miraz, så hon höll henne medans jag spolade benen.

Läskigt ja, till en början men sen kunde jag sitta och tvätta frambenen samtidigt som jag spolade också =D
Bakbenen var ganska läskigt men det gick även där ganska bra måste jag erkänna! Tycker hon skötte sig otroligt duktigt för att vara andra gången.


Första gången med inriktning på benen.

Men andra gången totalt med kontakt med slangen ;)


Jag och Amelia spolade ju av hästarna sommaren Miraz kom till mig, lite mer än 1 år sedan och Miraz tyckte inte det var fullt så kul, sprang mest runt och var livrädd men det gick hyfsat. Dock inte så pass bra som idag!


Matte är VÄLDIGT STOLT idag =D =D


Imorgon får vi se vad som händer och sker mer Miraz, idag borstade jag bara av henne.
Men funderar på om jag ska tömköra? Vi får se hur det känns.

Vi ska komma igång nu, nu är det SEPTEMBER!! Weeeii så jag längtat!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards