sakura

Alla inlägg under juli 2012

Av Malin - 19 juli 2012 21:34

Min fina snutta!!

:/

Av Malin - 19 juli 2012 21:11

Jag hann då inte alls ut idag till mina flickor som jag hade räknat med, var och hämtade pengar för sadeln bland annat och sen stannade jag hela dagen ut på jobbet också.


Men det får vara så helt enkelt!

Sarah hade tydligen haft ut en bal också fast att jag sa att hon bara skulle kolla läget och istället ha in en imorgon. Vet inte om det blev missuppfattning, vill inte ha något strå kvar i denna hage nämligen och eftersom första balen hade blivit omkullvält av hästarna så kom ju det ut på marken bland annat, sen finns det gräs som dom klarat sig lätt på.. Men men, får väl vara så denna gången.... Den hamna dessutom väldigt fel så det blir massa spill nu säkert och ev så att dom även kan rulla den, men får hoppas det går iaf.
Fel kan alla göra :)


Snart kommer mor upp till Falun, ska bli kul :)
Sen om en vecka drygt kommer även syster (Michelle) och det längtar jag tills <3<3
Hoppas hon stannar längre och kan ev sova här en helg lr så. Skulle jag bli superglad över...


Annars har det inte hänt så mycket idag, så jag avslutar här :)

Av Malin - 18 juli 2012 18:56

skulle sluta att ändra textform samt stl och färg, för genom appen så går inget utav det... Men samtidigt tycker jag inte det är snyggt med vit text osv. Men man kanske ska köra så?


Denna veckan suger faktiskt, finns ingenting och göra på jobbet typ. Vi är klara runt 11-12, därefter kommer inte mycket annat ut alltså. Hade tänkt stanna hela dagen idag men drog med Sanne vid halv 3 för orka stå där i en timma :p


Hon följde med hem och kikade in lägenheten och vart vi bor, även hon tyckte lägenheten var supermysig så det var kul och höra. Tror dock det blir ännu bättre bara vi får nya tapeter och verkligen kan inreda lägenheten :)

Målning står på schema längre fram också men det får vänta!


Tvättning idag, så det blir vila för Sakura vilket jag inte tror hon dör av eftersom hon är unghäst!

Men imorgon ska jag nog ut och göra något, vad vet jag inte... 

Av Malin - 17 juli 2012 21:43

Nu provar jag å blogga från mobilen eftersom dom släppt appen för ett tag sen.

Dagen har rullat på bra, segt men bra! Åkte hem tidigare idag för det fanns verkligen inget å göra.

Tagit det mest lugnt idag, kört lite nu på kvällningen å det gick bra. Lär sätta lite fart så man kommer ut på vägarna också, dom riktiga vägarna och inte småvägar.

Var ut å lämna batteriet också, men lär ta med tång imorgon för tråden på sladden gick sönder drygt nog!
Fick även mitt andra batteri idag, tig bara si så där 5 v :p hahahaha

:)

Av Malin - 16 juli 2012 20:00

Första arbetsdagen på 4v, tänk vad semestern har gått fort. Det är förfärligt, haha

Dagen gick iaf bra, det var ganska slött ändå eftersom det inte är så mycket nu, men det kan smälla till rätt som det är också... Hoppas inte bara!


Mica följde med mig ut till stallet idag, vi tog in och bortsade en varsin häst och gosade med dom :) Sötnosarna!

Sedan gjorde jag klar Sakura för jag skulle rida lite tänkte jag, Mica ville inte så det var lite trist. Hon tog istället med Miraz vid hand.


Vi red bort till elcentralen och red lite där, hon var lite fjantig och spänd men lossna lite på slutet så det gjorde hon bra. Red i ca 30min bara... 


Imorgon blir det vila för bägge flickorna tänkte jag, dom har varit med nu så det förtjänar dom. Får se hur jag gör på onsdag! Skönt med unghästar på ett sätt iaf! hehe


Sen hade dom jävlarna haft omkull balen också så den låg den och det blir så jävla förstört då, jag hann såklart inte vända upp den så det får väl vara så då, nackdelen med dessa lätta balar och gropig mark :/ Suck
Skulle tatt dom större balarna iaf, men det är dumt när det är sol emellanåt.....


Fick rätta till stolp och tråd även idag när vi kom, blir så jävla less på det.....!!!
Jävla skitstolpar!!

 

Vet fan inte hur jag ska göra med mina höbalar heller, dom står ju i transporten fortfarande och ingen fara skett men tänk om man vill använda transporten liksom? Hm, jaja än så länge får dom väl vara där sen får man se helt enkelt... :p
Mina 2 flickor får lite bonushö emellanåt... 

Av Malin - 15 juli 2012 15:50

Åkte ut till halv ett idag och fick fixa till ett antal stolpar samt tråd för det hade rasat och lossnat :o
Jädrans hästar, men tror absolut det är Miraz! Alltid hon när det gäller stängslet.


Tog ut Miraz så fick tre flickor hålla på med henne utanför hagen medans jag rullade in en höbal till flickorna som blev väldigt till sig, haha

Sötnosar!


Fick hem 3 balar så det var ju ännu bättre än två som jag beställt!!
Så nu får dom gå i lilla hagen ett tag, hoppas den inte blir allt upptrampad bara :/ Det oroar jag mig över.


Sedan tog jag med mig Miraz upp till stallet, borstade av henne utan större problem på hela kroppen INKL benen, borstar bort det mesta och berömmer till tusen. Så får vi jobba på med det, hon lät mig då hålla på utan problem idag så det där sitter nog snart ska vi se ;)


Sedan tog jag och gick ner till vägen med henne (mot holmen hållet) och vände sen lämnade jag henne i hagen och tog istället med mig Sakura.

Hon ville gärna stanna vid balen men det ville inte jag.


Tog med henne och borstade av även henne, la på padvojlocken samt träna och gick ut och tog en liten barbackatur i skogen, var inte ute mer än 15min kanske men det var det värt för hon gick som en klocka =D

Hon fick sin kraft och sen lämnade jag henne i hagen också och jag åkte hem.


Gud vilken bra dag!
Duktiga flickor för den delen med.

Av Malin - 15 juli 2012 09:56

Nu ska älskade lilla Miraz få ett eget litet inlägg tänkte jag!


Det har gått lite hit och dit med tankarna om henne, dels om detta med betäckning/avel och sedan detta med inridning och det utav henne så tänkte släppa lite update om det då jag nu bestämt hur jag gör efter att ha talat med två arabuppfödare om råd och tips!


Som ni vet är många araber lite senare i utveckling än andra raser i vissa fall, detta är givetvis från individ till individ och Miraz växer och frodas på väldigt bra för sin ålder, håller sig riktigt fin i hullet och växer jämnt.


Mina tankar var att betäcka henne som 3åring och avvakta med inridningen tills hon är 4 och fölet är stort nog för att lämnas ensam. Men så blir fallet ej!


Utan jag kommer i höst påbörja tömkörningen åter igen på tösa, när det känns hyfsat bra igen så tänker jag börja hänga och så småningom sitta upp på henne. Insittning helt enkelt mellan höst-vintern.

Sen är tanken att prova på tolkning i vinter också med henne så hon får lära sig oljud bakom henne samt att dra tyngd. 


Sen ska hon givetvis på vila också och funderar och ge det hela december och ev även januari beroende på henne själv.

Sedan blir det upptag av mer tolkning och tömkörning för att sedan få en kort liten vila åter igen innan jag börjar med mer utav inridningen i april/maj månad. Sen får hon sommarlov Juni-September förutom 1-2 utställningar som jag lovat att åka iväg på :)


Så med andra ord ska hon även skickas iväg på utställningsträning eftersom det ej blev av detta år i och med att jag ville ha mer än 1 utställning.

Så hon blir väl borta 1mån för träning av det och det blir nog mitt i sommaren så helt med vila blir det tyvärr ej.


Men mina planer ligger lite sådär nu iaf...

Och jag tror det känns bra!


Kommer rida på under nästa vinter med lite vilor såklart, sen får man se hur det blir där våren 2014 för då är tanken med en betäckning och då kommer jag som det ser ut betäcka även Sakura!


Så låt oss hoppas på att allt går på smidigt och att det följer sitt mönster med glada besked rakt av!! ;)


Kommer påbörja lite med korta promenader av Miraz nu innan hösten för att hon uppskattar det, men även för att kunna träna lite på uppställning samt visning ifall vi kommer iväg på sommarpremieringen i Augusti!!

Av Malin - 14 juli 2012 20:14

Idag blev det lite rida efter en väldigt lång och slö dag hemma, haha

Tog kvart över 4 bussen till stallet :p Men det blidde bra även det.


Tog in Sakura och storborsta henne, sedan fixa jag till "nya" tränset som faktiskt blev bra. Men jag minns knappt hur ett sådant ska sitta så jag vet inte om det satt helt rätt? Men det såg väl bra ut iaf. 


Tog sedan och red runt Långtäkt, korta biten... Gick väldigt bra, men fan vad flugor det var ute idag? Drygt för tösa som ruska gång på gång med huvudet!

Vi jobbade en hel del i skritten en del trav och några galopper. Det är så himla trist att bara rida rätt ut ibland för det man tränar mycket på då iaf nu för tiden är galoppen, framförallt högern för att få den stark samt att jag jobbar med min sits.


Så nu vill jag fan komma igång med träningen på riktigt, ska försöka rida bort mot Danholn några ggr till för och se om man kan få till farten dit och sen göra det till en van väg och rida så att det går bra utan några stopp för "farliga" saker på vägen ;)


Kanske även prova på bägge vägarna och se vilken som går snabbast bland annat!


Skit samma, blev en snabb koll av Miraz också, spruta in henne i medel bland annat och kollade hennes svullna knä :/ 


Här kommer två bilder på bäsen min och sen filmen på Miraz från igår :)

 

   

 

Miraz


  


Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards