sakura

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Malin - 9 juli 2012 20:37

Kan man vara något annat? Jag är ganska less på detta väder för man kan då fan inte göra någonting, ja om man inte vill bli blöt vill säga!


Det har varit OK väder med lite regn här och där vilket är ok, men denna vecka hade väldigt gärna fått vara regnfri MIN sista vecka innan jag ska börja jobba igen vilket jag absolut inte ser fram emot för tillfället. Jag vill ha 4v till semester!


Nu har jag iof så jag kan plocka ut en vecka till om jag vill, men den ska sparas och ska även jobba in med förhoppningsvis lite övertid under sensommaren nu så att man kan dra sig någonstans någon gång! För det blev inte mycket resa och skoj för våran del denna sommar :( 


Skit samma!


Körde lite möbler innan vi hämtade hö idag iaf, gick väldigt bra förutom att bilen som vi hade var lite trött :p Men det gick skit bra.
Så nu har Sanne fått sitt efterlängtade hö, puuuh! 


Blev inget med flickorna dels för att jag hade annat och göra och sen även för att dom kan gått få gotta sig lite nu när dom äntligen slipper alla flugfärn bland annat :)

Sen orkar jag inte riktigt göra något nu, har sådan jävla huvudvärk....


Hann bara hem innan jag och Mica drog vidare till moster och hälsade på lite där :)

Alla barnen var hemma i huset, väldigt ovanligt! Men väldigt kul!


Sen blev det handla och nu ska jag se på film för jag känner mig inte alls bra :(
Bara seg, ont i huvudet och absolut ingen ork i kroppen.... Sjuk, det tänker jag inte bli!!

Av Malin - 9 juli 2012 00:07

värme det är ute och inne för den delen. Lär fan be karln köpa en fläkt som man kan ha någonstans alt takfläkt!


Idag har det varit full rulle dag faktiskt, tvättat, städat, diskat och matlagning. Känns bra!
Dock så är tvättstugan värdelös enligt oss, maskinen fungerar super men torkskåpet och torktumlaren är helt kassa. Så vi ska börja kika mer aktivt nu på tvättmaskin. Vi sa att vi skulle avvakta ett tag i och med köpet av soffa osv men så blir nog inte fallet nej.


Ska även kika ut en jädrans fläkt, för det behövs faktiskt. När det inte finns någon luft ute finns det absolut ingen här inne :o Fy satan vad varmt, man kan inte ha mkt kläder på sig här inte!!


Har även ordnat vinterns hösilageleverans, blir samma leverantör som dom två tidigare vintrarna :) Känns bra!

Tror vi kommer behöva köpa 40-45 balar ev 50 men inte fler än så tror jag. Och då är dessa dom minsta balarna som man faktiskt kunde hantera själv, dumt men i värsta fall brukar det gå!


Ska även be han komma ut med 2 stycken balar om ett tag, för stödfodring utav flickorna. Men direkt nu behövs inte för gräset räcker ett tag till, men inte allt för länge tyvärr... Om vädret bara kunde bli bättre, det växte på så bra en tid nu igen ju.

Lär köpa hönsnät också så man kan linda in träden i lilla hagen innan man kan ställa dit dom.


Men en sak är säker, nu är jag snuspank snart med allt som gott åt under flytt och köp av allt möjligt :S

Fy fan!!


Nej, nu ska jag nog krypa till kojs tror jag.

Ska upp och hämta lite hö imorgon så man har det gjort, skönt!



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards