sakura

Alla inlägg den 10 juli 2012

=D

Av Malin - 10 juli 2012 21:05

Idag var det uppehållsväder men mulet såklart!

Men det är inget mig emot, det var väldigt skönt ute så man ska absolut inte klaga efter dessa regniga dagar som varit nu ett tag och mer blir det dessvärre.


Åkte ut till mina flickor, sötisen kom även idag när jag ropade på henne. Hon var lite seg i början för hon inväntar och ser om JAG kommer först ;) Hon är inte så dum den där flicka tösen.

Nu tog jag även av huvorna, regnet fortsätter ändå bara och då behöver dom inte det direkt. 


Satte om lite stolp som även halvlåg och tråd som ja jag vet inte det såg förjävligt ut!

Ska sätta om tråden och ev stolpen i lilla hagen någon dag med samt fixa hönsnäten runt träden, hoppas det funkar för dom får hålla sig i den nu ett tag framöver med stödfodring. Två balar hösilage är beställda och vi får se när dom kommer. 
Det dumma är att gräset börjat växa upp så fint där igen så nu kommer denna hage bli ganska moserad av dessa flickor men så får fallet bli nu.

Hade det varit lite mer sol så hade vi klarat oss utan stödfodring... Såg himla bra ut ett tag när vi hade så fint väder. Men nej så bra får vi inte ha det!


Nästa år blir kalas iaf, då har vi en hel del mer mark att använda utav :)


Jag tog bara upp Sakura idag och gav henne mat och borsta av henne och medans hon käkade så tömde jag hela högra boxen, så nu är det bara den andra kvar sen får det där stå och lufta någon månad. Gud så skönt!


Jag och älskling har även varit förbi ÖB en sväng och kikat samt hämtat hans cykel hos sin moster :)

Imorgon blir det nog en sväng ner till Clas Ohlson och kika på lite prylar.


Sen blir det även stallet såkart, och jag lär även ringa kopparstaden om mina paket som förmodligen har hamnat i Hosjö. Suck, jag blir så trött :(


Nu ska jag krypa ner i soffan med älskling och se lite film och kka kex och vitlökssmör :D mums

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards