sakura

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Malin - 11 juli 2012 21:34

             

Av Malin - 11 juli 2012 21:18

Idag åkte jag och karln till OK för att fixa med bilen, byte oljefilter, vilket gick bra :)

Sedan såmkörde han ut mig till stallet där jag började med att sätta nät runt alla träden och fixa tråd samt stolp i lilla hagen. Behöver dock lite mer nät för ena trädet blev bara halvklart drygt nog!


Sedan gick jag ner och hämta älsklingen, gjorde henne klar och bestämde mig för att rida eftersom hon är sjukt pigg, märks verkligen på henne för hon är lite trippig och inte direkt hetsig men nästan så, haha


Hon ville gå direkt när vi kom ut och jag ska ju liksom upp på ryggen också vilket tog en stund för hon vägra stå still, när hon väl stod still hoppa jag upp men givetvis vandrar hon iväg när jag är halvt uppe så man hamnar ju som man gör i sadeln med kassa balansen, grr.... Stannade henne och bad na gå framåt sen!


Vi han några meter innan hon for i luften, hahahaha... Vet inte vad hon gjorde men något krupsprång av något slag och sen hoppa hon rakt upp i l uften med bakbenen, HAHAHA... Jag satt kvar utan problem men paff som satan blev jag för hon gör fan ALDRIG något... 

Så då sa jag högt, nej nu jädrar lär vi rida på och träna, för jösses vad pigg hon var :p Men lika trevlig som alltid för det.


Vi red en sväng i skogen och tog sedan vägen upp till grusrondellen och red där lite, vi jobbade lite med flyttning och ställning. Framförallt böjning på volt vilket hon skötte väldigt bra, väldigt positivt ibland för hennes känslighet för man behöver inte göra mycket för att be henne flytta för skänkeln tex. Duktiga flickan <3


Vi red lite i trav också och försökte även där en del och det ena varvet går givetvis bättre men tyckte hon var ruskigt bra i högern idag med, efter att ha kommit igång lite. Volterna tar hon fint också.

Sedan tog vi faktiskt högergaloppen och red med ett väldigt fint påskjut, hon behövde inte alls anstränga sig lika mycket som förut utan hon höll den flera varv utan problem!


Snacka om att det verkligen går framåt för min kicka!

Blir bättre bara vi hittar en sadel vi kan börja vänja oss med också samt instruktören ;)


Ser fram emot lite träning nu, för hon har gått så enormt jävla bra dom ggr vi hållt på nu på senare tid och hon har mognat som tusan dessutom bara på några månader.
Det är precis som min hovis sa, att hon mognat så enormt mycket, andra gången hon skodde bak på Sakura nu och det var som att sko en 10 årig häst liksom, och det var första gången hon skodde ALLA fötter samtiidgt då vi tog och dela på det första gången, då tog vi bakfötterna 2v efter framfötterna så det inte skulle bli jobbigt.


Imorgon blir det rida igen eller alt tömkörning... Vi får se, jobb iaf ;)

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards