sakura

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Malin - 12 juli 2012 21:41

Har varit fint väder hela förmiddagen när jag och David sprang runt på stan, när det väl var dax att åka till stallet så började regna här hemma och jag förstod att det antagligen regnade eller skulle börja även i Hosjö, ju längre bort bussen åkte ju mer blött blev det typ men ändå var det uppehåll när jag var framme vid stallet :)


Dock brjade det regna lite strax därefter!

Jag tog en promenad i hagen idag för att kolla staketen igen, tur det för det låg en stolp helt nere långst bort i hagen, så långt man bara kan gå. Tur dom inte gått över för då hade dom kunnat vandra lite här och där :p

Annars såg det lika bra ut som senaste ronden (kollar oftast varje gång jag är ut), skönt att man inte är själv att kolla iaf :) Dock vet man aldrig när jag eller Sarah kollat iof.. Hm..


Det blev en ridtur idag också, och det var sådan skillnad på Sakura idag :) Stod still på gången, tjafsade inget när jag skulle upp i sadeln och så lunka man på som vanligt... Det började dock regna innan vi skulle ut men det sket jag i det var ju varmt annars så :) "Finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder" ;)


När vi hade kommit ner på backabana så började det dock att åska en del ute, men mullret kom långt bort så jag sa att vi rider på iaf eftersom vi knappt kommit iväg, det forsatte några ggr medans vi red ännu längre bort men precis när vi är framme vid Holmen så blev det en jävla smäll alltså så jag hoppa nästan ur sadeln, så då vände vi kan jag lova!

Det slutade såklart att åska då, så vi jobbade på med lite galopp på backabana helt enkelt, en perfekt väg egentligen!


Gick ruskigt bra, och gud så stark hon blivit i högern det är så himla kul =D

Men jag har verkligen svårare att få till sitsen vid fattning utav höger än vänster och det stör mig massor! Längtar tills vi får hem en NY sadel och som dessutom PASSAR på alla håll....


David lagade mat när jag kom hem, jag själv la mig på soffan och invänta maten efter maten la jag omkull mig i soffan igen och sov några timmar, gick faktiskt upp vid 21 tiden... 
Men ska lägga mig nu igen för nu lär det bli andra tider alltså, börjar jobba på MÅNDAG ju :(

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards