sakura

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Malin - 13 juli 2012 19:07

Idag flyttade jag upp flickorna till lilla beteshagen eftersom min leverantör av hösilage och jag kom överens om att komma med balarna senast söndag så gräset i hagen borde räcka tills senast då! Hoppas jag!!


Idag fick Sakura vila, och det tyckte hon var lite konstigt först men gav med sig och fortsatte käka gräs efter en stund, sötnosen!

Miraz fick följa med mig istället och hon var lite paff tror jag, haha


Men följde med utan att protestera, borsta henne i säkert nästan en timma och då fick jag inte med bakbenen eftersom grannen började väsnas med någon apparat nere hos sig som hon tyckte lät väldigt läskigt så hon ville inte riktigt stå still därefter. 


Jag la på sadeln idag, första gången ever och gud så duktig tösa vad alltså, brydde sig inte alls.

Lät henne lukta på den först, sen la jag på den och ojoj den var lite förlång på henne men det fick gå för denna lilla stund.

Spände åt och tog sedan med henne på en liiiten promenad, max 10min.


Hon brydde sig absolut ingenting för sadeln så till slut hade jag även ner stigbyglarna så dom fick hänga och slänga lite på sidorna och det brydde hon sig inte heller om.

På slutet tog vi lite trav också vilket gick lika bra även om det lät lite från sadeln :) Duktiga tjejen!!


Bild...

 


Och en film får ni imorgon då den ligger kvar på mobilen :p


Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards