sakura

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av Malin - 21 juli 2012 19:50

Att vakna upp idag var helt underbart tack vare det underbara vädret :)

Det kan få vara några sådana här dagar nu så gräset får lite fart i sig, men för övrigt ser det faktiskt ganska bra ut på den fronten med. Det växer på iaf, men sakta och det är väl just för att det är mer regn än sol nu för tiden.


Idag cyklade jag ut till stallet eftersom det var fint väder, tänkte att ska jag bli någe brun denna sommar så får man passa på.

Blev bemött av två väldigt glada hästar när jag hejade på dom :) Mina sötnosar <3


Fixade till tråden igen och någon stolp, även den förbaskade tråden så att jag äntligen fick ström i tråden. Har ju glömt å ta med tång varenda dag, ganska irriterande!

Såg att hästjävlarna tagit sig an björkarna nu också, dom är hopplösa :( Lär köpa en saltsten också, gäller att komma ihåg det bara. Tror det är min tur nu? haha


Gick och lämnade cykeln innan jag hämtade flickorna, sedan fick Miraz komma in i boxen och käka lite hö. Det var inte mycket hon hann käka för när Sarah kom tillbaka och skulle gå tillbaka med Pillan så frågade jag om hon kunde ta med Miraz, så slipper Pillan stå och skrika i hagen och Miraz i stallet. Och det gick bra.


Jag gick ner till Sanne när jag var klar, där nere fick vi vänta en stund och sedan fick dom hälsa så fint på gården och dom lukta och lukta och såg riktigt söta ut. Inget skrik dock!

Vi satt upp och red bort, vid vägkanten där vi fick stanna pga bilar så fick dom plötsligt kontakt i en snabb vända och då skrek Sakura till och vred sig. Haha


Sen var det lugnt hela ridturen förutom att Sakura stannade och brunsta ur sig några ggr, första gången NÅGONSIN som Sakura blivit kär, så det var riktigt kul! 

Hon är dessutom inte alls lika dryg som Pillan kan bli vid ridning och brunst (stannar och ska helst inte gå förbi valacken osv).

Sakura gick fram oavsett, sötnosen!


Vi red bort till Danholn och hem, inga problem alls. Lite små strul med Aramis på hemvägen och Sakura gjorde något en vända med men lugnade sig snabbt. (var en man och träna sina hundar i vattnet precis där vi skulle rida förbi). 

Tycker faktiskt att han hade kunnat låta hundarna vänta på marken tills vi ridit förbi, dom ser väl inte riktigt vad som plaskar osv......


Blev en del travarbete på backabana vägen, Sakura var riktigt mjuk och fin :)
Fick lite positiva ord från Sanne också.


Länge sedan vi red ihop nu men hon sa det att det syns verkligen jätte mycket på Sakura att hon mycket starkare, orkar mer och att hon dessutom vuxit till sig lite mer. Så det var himla kul och höra måste jag säga.

Ska bli skönt när vi kommer igång med dressyrandet ordentligt för då kommer mer styrka och muskler!


Ska nog ta mig bort och skritta/galoppera upp för grusbackarna bortåt Lönnemossa också, och klättra upp för berget är vid kraftledningen. Det ger så mycket även det!


Nu känns det som vi är på gång igen :)

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards