sakura

Direktlänk till inlägg 23 september 2015

....

Av Malin - 23 september 2015 21:18

Oj oj, jag har tydligen varit dålig och skriva av mig lite igen. Senast var i fredags, knappt så jag minns vad jag gjort efter det med mina tjejer.


Hm.. I lördags red jag Sakura på en liten tur i skogen och sedan gick jag in på banan och kände på henne lite och hon var riktigt fin alltså!


Miraz halt, så hon fick boxvila med jodopax omslag. 


Söndag, blev det ridtur med Sakura igen och fick då sällskap utav en av småtjejerna i stallet. Vi tog en längre tur med skritt och trav. Mycket mycket trevligt =)


I måndags var veterinären ute för ett gäng hästar i stallet och då inkl mina två.

Tänderna kollades och dom var så himla fina så i munnarna, lite vassa så hon raspade lite granna sen var det inte mycket mer.


Miraz har stora vargtänder men dom sitter intill käktänderna bak så hon trodde inte dom behövdes tas nu eftersom hon iaf inte har problem med dom. Så vi skulle avvakta med det.


Miraz fick ännu en natt boxvila med jodopaxomslag.

Veterinären sa det att det var ingen böld utan det har tagit sig lera in och packats och tryckt så därför haltar hon, men det var tur hon visade tidigt för annars hade det kunnat blivit en hovböld av det hela, så jag gjorde rätt i att jag tog in och la omslag på henne.


Sakuras hov såg väldigt bra ut sa hon, men jag ska fortsätta göra rent och ta in henne på kvällarna för hon vill inte att hon står i lera/blött dygnet runt för då är risken att det blir värre igen.


Sparkskadan, hon sa att det var tur att det träffades där det gjorde och inte liite liite längre ner, så Sakura hade väldigt tur. Men vi ska hålla det rent och vi har provat att bandagera det nu också för och hålla skiten utanför vilket funkar väldigt bra. Två dagar med lindat och det ser bättre och bättre ut. Men det varar som skjutton och ibland lite blod med. USCH!


Sen var det Tisdag, igår alltså och då var jag ut med Sakura igen tillsammans med båda småtjejerna.
Lite längre tur med en del trav också :) Pigga och glada hästar, väldigt kul!


Miraz såg fin ut, inge halt. Lite stel kanske men inte mycket mer än så. Väldigt skönt!

Gjorde rent hovar och hade i klet osv, sen ut i hagen. Väldigt glad blev hon, busade runt lite.


Och Sakura nöjd som får sova inne igen. Haha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards