sakura

Direktlänk till inlägg 14 september 2015

Pigga hästar

Av Malin - 14 september 2015 21:27

Kan man lugnt säga!


Idag tog jag och Miraz oss en skrittur, första ridturen sen hältan 20:e augusti och det gick super bra. Pigg och framåt men höll sig på mattan. 
Efter gårdagens longering där hon for omkring emellanåt så var jag nästan orolig för att det skulle bli något sådant idag med men ikke sa nikke.


Kändes helt underbart att äntligen sitta på ryggen igen <3


Sakura är också riktigt jäkla pigg nu, hon brallade till i lilla nedförsbacken vid lilla stallet idag när jag tog in henne så hon var på väg och ramla omkull :p Hon gjorde något hopp och vred hela kroppen och lär ha landat på ena bootsen för det såg ut som om hon skulle välta omkull... Haha såg sjukt kul ut!


Protester till att gå in i stallet idag med, hon blev antagligen sur över att jag verkade hovarna igår :p Men fick hjälp av en annan som lockade med morötter HAHA

Först vägrade hon sätt EN hov på stallgången så hela kroppen var utanför medans halsen blev läääängre och läääängre efter den där morotsbiten. Såg ut som hon skulle tippa framåt om hon inte klev ett tag fram.


Till slut gav hon med sig och se så bra det gick sen! Skithäst! :p


Idag la jag i klet i hålväggen vid tån bak, får hoppas den lägger sig snabbt!


 

 
 
Matilda Qviat

Matilda Qviat

14 september 2015 21:52

Hej!
Åh vilken fin blogg du har!!😍👌 Jag driver en premiumblogg om just hästar & ridsporten på nouw.com och drömmen är att kunna leva på mitt bloggande😊 Jag är en mycket hästintresserad tjej som bryr mig mycket om mina läsare, de ska få påverka vad de vill se på min blogg. Jag menar, de är ju trots allt de som läser den😉 Det skulle betyda guld om du ville kolla in den! Jag anordna röstning, tävling mm. dessutom😊
Min blogg: WWW.nouw.com/matildaqvist
Ha en superbra dag!❤️
Kram M❤️

http://WWW.nouw.com/matildaqvist

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards