sakura

Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Malin - 11 juli 2013 20:29

Och semesterdag 1 gick till att vara i stallet hela förmiddagen osv.


Hovis skulle komma och fixa bakhovarna och det gick bra till en början. Vänstra sidan gick bra, hon fick av skon osv men sen gick det bara utför, hon började till slut kicka rakt ut och hotade undan hovis, hon fick INTE komma i närheten av henne hovar kan jag lova.


Så jag fick lov att hjälpa till, först fick jag lov att ta av skon, vilket gick bra på ena sidan sen blev det svårare så hovis hjälpte till mot att jag höll i hoven, då gick det.

Sedan fick jag även hålla i medans hon klippte och fila till hovarna för Sakura lät inte hovis göra det alls.


Så nu går skithästen barfota bak, får se hur länge det funkar :/

Hon fick skor bak just för att hon började ömma även bak... Visst skulle det vara skönt om hon kunde gå utan bak (det är mitt önskemål) egentligent helt barfota men det funkar ju inte så lika bra att ha skor då.


Nu ska en kompis komma ut och prova, hon skor sina själv. Hon har lärt sig från sin hovis och har gjort det i 10år lr vad hon sa så jag provar. Hoppas det går, det skulle underlätta till tusen!


Nåja efter allt bråk så gjorde jag Sakura klar för ett dressyrpass på banan, visste inte alls om hon skulle ömma lr dyligt så jag provade och det var absolut inga problem. Tror inte ens hon märkte att hon inte hade skor ;) HAHA


Tycker detta var bästa passet på en evighet, hon bjöd till en massa men var väldigt stark och framåt emellanåt också, blev en aningen trött i armarna en sväng för man fick hålla så jädrans för att få henne i den takt ja ville och form för den delen.


på slutet gick hon som en klocka, galoppen är lite halvtung tycker hon men det var varmt och hon har alltid tyckt att mjukt underlag, så pass mjukt så att dom sjunker ner är jobbigt. Men med tiden lär hon sig arbeta på banan och blir starkare.

Jag är helnöjd!


Red runt vinterhagarna som avslutning och ingen reaktion på grusvägen lr i skogen av att vara barfota :) Känns bra!

Just det, galopperna satt fint på banan, lite enklare att ta rätt fattning där inne iof men hon tog även rätt ute sen då jag provade på grusvägen.


Känns skönt att vi är på G igen =D


Som avslutningen så invigde vi även duschspiltan =D
Lite läskigt till en början men slappnade av hyfsat till slut när hon insåg att det faktiskt var ganska skönt.

Så skönt att ha den invigd, nu ska det duschat lite emellanåt för att vänja henne fullt ut med den sedan kan vi börja shamponera in hästen lite också (vill vänta med det tills hon är helt överrens kommen med duschen)..


   

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards